fallback

Най-големите консуматори на енергия в колата

За какво трябва да внимавате, за да не останете без заряд в акумулатора

Ако смятате, че акумулаторът се изтощава най-бързо от включени фарове, аудио-системата или алармената система, тогава много грешите. В колата има много повече по-сериозни потребители на енергия, които моментално „поглъщат“ заряда на батерията.

С настъпването на горещините рисковете да се сблъскате с изтощен акумулатор на кола нарастват не по-малко, отколкото през зимата. И всичко това, защото със затопляне се увеличават разрушителните процеси в батерията - водата се изпарява от електролита, плочите се оголват и се влошават от концентрацията на киселина и стартовият ток пада.

Какво трябва да се контролира в колата, за да не се сблъскате с нежеланието на акумулатора да стартира двигателя? Ако акумулаторът ви е слаб, то на първо място, не трябва да използвате климатичната система, тъй като тя е затворена херметична конструкция с фреон и компресорно масло и за успешната си работа вентилаторът се нуждае от 80 до 600 вата ток. Затова се опитайте да „използвате“ климатика на празен ход по-малко.

Между другото, вентилацията и отоплението на седалките също „поглъщат“ доста ток. Функциите, толкова обичани от шофьорите пред лятото, консумират поне 240 вата енергия. Ето защо експертите също препоръчват да се прибягва до тяхното активиране само при нужда, а не да се използват в постоянен режим.

Ще се изненадате, но дори отоплението на задното стъкло в колата има много солидни мощностни характеристики - 120 вата. Това означава, че определено не си струва постоянно да „разтопявате“ замъгления заден прозорец на автомобила.

Между другото, още повече - 150 W, се консумират от електрическите прозорци, които интензивно използваме през топлия сезон. Знайте: по-добре е да повдигате и спускате прозорците в кабината при работещ двигател. В противен случай, във връзка с работата на други потребители на енергия, те могат бързо да "източат" капацитета на акумулатора.

Но може би най-коварният възел в колата, без който не можете да се движите, е стартерът. Именно той върти коляновия вал до желаната скорост, така необходима за стартиране на двигателя, като същевременно консумира от 800 до 3000 вата. И следователно, когато други системи вече са работили върху „нулирането“ на нивото на заряд в батерията, колата може да не успее да запали. В такъв случай ще трябва да прибегнете до кабели или бутане.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Един от най големите консуматори, който го има във всяка кола, е клаксонът! Дори старите майстори така проверяват акумулатора. Но откъде да го знаят невежите момчета в ayтoкoмeдия? В съвременните коли един от най-големите консуматори е подгряването на предното стъкло, който обаче я има тази безценна през зимата екстра, особено за коли, които стоят навън. Две минути и скрежта пада на цената на няколко стотинки.
fallback
Последни