fallback

Най-големите консуматори на енергия в колата

За какво трябва да внимавате, за да не останете без заряд в акумулатора

Ако смятате, че акумулаторът се изтощава най-бързо от включени фарове, аудио-системата или алармената система, тогава много грешите. В колата има много повече по-сериозни потребители на енергия, които моментално „поглъщат“ заряда на батерията.

С настъпването на горещините рисковете да се сблъскате с изтощен акумулатор на кола нарастват не по-малко, отколкото през зимата. И всичко това, защото със затопляне се увеличават разрушителните процеси в батерията - водата се изпарява от електролита, плочите се оголват и се влошават от концентрацията на киселина и стартовият ток пада.

Какво трябва да се контролира в колата, за да не се сблъскате с нежеланието на акумулатора да стартира двигателя? Ако акумулаторът ви е слаб, то на първо място, не трябва да използвате климатичната система, тъй като тя е затворена херметична конструкция с фреон и компресорно масло и за успешната си работа вентилаторът се нуждае от 80 до 600 вата ток. Затова се опитайте да „използвате“ климатика на празен ход по-малко.

Между другото, вентилацията и отоплението на седалките също „поглъщат“ доста ток. Функциите, толкова обичани от шофьорите пред лятото, консумират поне 240 вата енергия. Ето защо експертите също препоръчват да се прибягва до тяхното активиране само при нужда, а не да се използват в постоянен режим.

Ще се изненадате, но дори отоплението на задното стъкло в колата има много солидни мощностни характеристики - 120 вата. Това означава, че определено не си струва постоянно да „разтопявате“ замъгления заден прозорец на автомобила.

Между другото, още повече - 150 W, се консумират от електрическите прозорци, които интензивно използваме през топлия сезон. Знайте: по-добре е да повдигате и спускате прозорците в кабината при работещ двигател. В противен случай, във връзка с работата на други потребители на енергия, те могат бързо да "източат" капацитета на акумулатора.

Но може би най-коварният възел в колата, без който не можете да се движите, е стартерът. Именно той върти коляновия вал до желаната скорост, така необходима за стартиране на двигателя, като същевременно консумира от 800 до 3000 вата. И следователно, когато други системи вече са работили върху „нулирането“ на нивото на заряд в батерията, колата може да не успее да запали. В такъв случай ще трябва да прибегнете до кабели или бутане.

fallback
  • #21
    Нищо не разбирам ( преди 1 година )
    За сведение, консумация се измерва в Ампери!
  • #20
    Vpet ( преди 1 година )
    Как тока се мери във ватове. Е***ти глупостите. Що си губите времето в идиотщини?
  • #19
    Направо ( преди 1 година )
    Останах много изненадан!
  • #18
    1.9 tdi ( преди 1 година )
    Преди години аз и всичките ми приятели/познати в квартала бяхме с такива коли - пежо106, саксо, поло/ибиза/фелиция , микра, матиз, а класа, опел тигра/корса и т.н. Всичко изписано по-долу съм го срещал и съм се сблъсквал с тези проблеми.Затова като слагаш голяма музика - слагаш и още 1 акумулатор. Иначе ще примигват лампи, едвам ще потегля и т.н..Съвсем нормално е. За който е живял в тия времена, който е карал тия коли и който е имал тези случки.Като не си бил там няма как да знаеш какво е било.
  • #17
    Иван ( преди 1 година )
    Прави впечетление как явно недораслите "фенове" на аутомедия във форума овикаха коментара с малката кола и голямата музика. Но вие май не сте имали такава кола за да разберете човека? 50 ah акумулатор, моно инжекция, 1.0 литра моторче... Сигурно при включена музика лампите в купето са примигвали, защото не им достига ток. Виждал съм дребни коли без достатъчно ток дори фаровете им да примигват така.
  • #16
    Всъщност е така ( преди 1 година )
    Ако 7 грешеше нямаше да има 15 лайка на коментара. Аз преди карах малко рено клио с 1 киловат музика и при спряла музика се усещаше повече мощност, колата се "изстрелваше" при тръгване. При набичена на макс музика едвам отлепваше.
  • #15
    до 13 ( преди 1 година )
    Оли, ти изобщо имаш ли представа от музика и знаеш ли какво значат 1-2 киловата музикална система? Ама не 1-2 киловата пикова мощност, номинална, реална, обща или максимална е толкова? Знаеш ли как се смята мощността на говорителите? Сигурно си мислиш, че се събират всичките мощности и готово. Да, ама не! За кондензатори чувал ли си? Пусни си търсачката и че ти и се учи. Видяхме, че от коли нищо не разбираш, но сега показа, че и от музика толкова знаеш.
  • #14
    От село ( преди 1 година )
    А запалката, що не споменахте? Включи я пет шест пъти и пробвай да запалиш...
  • #13
    До #11 ( преди 1 година )
    Неадекватник, точно така си е. Вкарай 1-2 киловата музика на малка количка с малко акумулаторче да видиш!
  • #12
    недоумяващ ( преди 1 година )
    само да питам тоя *** автора написал тази глупост ..кой си пуска отоплението на седалката или задното стъкло през лятото...или автора е *** или автора пълен *** .....
fallback
Последни