fallback

Най-големите консуматори на енергия в колата

За какво трябва да внимавате, за да не останете без заряд в акумулатора

Ако смятате, че акумулаторът се изтощава най-бързо от включени фарове, аудио-системата или алармената система, тогава много грешите. В колата има много повече по-сериозни потребители на енергия, които моментално „поглъщат“ заряда на батерията.

С настъпването на горещините рисковете да се сблъскате с изтощен акумулатор на кола нарастват не по-малко, отколкото през зимата. И всичко това, защото със затопляне се увеличават разрушителните процеси в батерията - водата се изпарява от електролита, плочите се оголват и се влошават от концентрацията на киселина и стартовият ток пада.

Какво трябва да се контролира в колата, за да не се сблъскате с нежеланието на акумулатора да стартира двигателя? Ако акумулаторът ви е слаб, то на първо място, не трябва да използвате климатичната система, тъй като тя е затворена херметична конструкция с фреон и компресорно масло и за успешната си работа вентилаторът се нуждае от 80 до 600 вата ток. Затова се опитайте да „използвате“ климатика на празен ход по-малко.

Между другото, вентилацията и отоплението на седалките също „поглъщат“ доста ток. Функциите, толкова обичани от шофьорите пред лятото, консумират поне 240 вата енергия. Ето защо експертите също препоръчват да се прибягва до тяхното активиране само при нужда, а не да се използват в постоянен режим.

Ще се изненадате, но дори отоплението на задното стъкло в колата има много солидни мощностни характеристики - 120 вата. Това означава, че определено не си струва постоянно да „разтопявате“ замъгления заден прозорец на автомобила.

Между другото, още повече - 150 W, се консумират от електрическите прозорци, които интензивно използваме през топлия сезон. Знайте: по-добре е да повдигате и спускате прозорците в кабината при работещ двигател. В противен случай, във връзка с работата на други потребители на енергия, те могат бързо да "източат" капацитета на акумулатора.

Но може би най-коварният възел в колата, без който не можете да се движите, е стартерът. Именно той върти коляновия вал до желаната скорост, така необходима за стартиране на двигателя, като същевременно консумира от 800 до 3000 вата. И следователно, когато други системи вече са работили върху „нулирането“ на нивото на заряд в батерията, колата може да не успее да запали. В такъв случай ще трябва да прибегнете до кабели или бутане.

fallback
  • #11
    До 7 ( преди 1 година )
    Голям фантазьор си. Книжка имаш ли? За кола няма да те питам, защото очевидно нямаш щом успя да изръсиш подобна простотия, която явно си я чувал в кръчмата от някой пиянка.
  • #10
    Brudleyp ( преди 1 година )
    #7, братле, от сърце се смях."при усилена музика колата вървеше по-малко отколкото по принцип..."
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    върнете манивелата
  • #8
    top geаr top tip ( преди 1 година )
    Лятото избягвайте да ползвате отопление на седалките и стъклата! Сериозно ли?!
  • #7
    От първо лице ( преди 1 година )
    Най-големия консуматор за малката кола е голямата музика. Имам предвид мини кола с усилватели и огромни туби и т. н. пълен комплект, поне на мен преди това ми беше проблема 1.0 сеат ибиза с 55ah акумулаторче - при усилена музика колата вървеше по-малко отколкото по принцип. При малките коли са от значение и фарове и климатик и музика - разликата е голяма като се изключат. Под "Разлика" , имам предвид за коли по 50-60 коня.. Но се усеща.
  • #6
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Нема страшно! Натъпчете акумулатора с тютюн и ще стане ядрен реактор! :)
  • #5
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Не сваляйте прозорците, не включвайте климатик, карайте без фарове! За още полезни съвети, следвайте спецовете от комедията!
  • #4
    Рашку ( преди 1 година )
    Преписвачи,сър.Не са шофьори.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Какво ви бъркат консуматорите не успях да разбера и как акумулатора не се зарежда, ако ги ползвате? Има си алтернатор, колата и той ви осигурява електроенергията за консуматорите. Разходът малко се вдига при използване на повече консуматори, но това не е кой знае какво. Акумулаторът служи за стартово електричество да запали колата и после за буфер, но запали ли веднъж, той се зарежда. Така, че не виждам къде е драмата.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Каква солидна мощност са 120 вата??? Нали късите ви светлини са 2х55 вата = 110 вата и на повечето коли светят постоянно. Сложете и 4 габарити х 5 вата и светлините на номера и ето ви ги 140 вата нон стоп консумация на всеки автомобил без дневни светлини. Ама то пак си е едното нищо, след като, за да се движи колата ще ви трябват поне едни 40-50 ХИЛЯДИ вата, което не е електрическа мощност, но все пак може да сравняваме горе-долу.
fallback
Последни