fallback

Toyota тества нов вид синтетично гориво

Технологията намалява емисиите на CO2 със 75% и може да се използва от по-стари ДВГ

Японската Toyota и една от най-големите петролни компании в света – ExxonMobil, обединиха усилията си за разработването на нов вид синтетично гориво, което обещава да намали емисиите на въглероден диоксид от автомобили с двигатели с вътрешно горене до 75%, съобщи Сarscoops.

 

 

Японският производител също така информира, че ще се нуждае от подкрепа от правителствени политики, за да внедри този вид гориво и го достави на клиентите, ако развитието му напредне значително. Toyota посочва, че новият вид гориво ще може да се използва както в нови, така и в по-стари двигатели.

По същество от Toyota казват, че електрическите автомобили не са непременно превозни средства с нулеви емисии и използването на синтетични горива може да помогне за намаляване на въглеродните емисии.

 

 

Японската компания, която беше скептична към изцяло електрическия подход, сега тества синтетичните горивни смеси на Exxon, които използват съществуваща суровина и етанол. Въпреки че горивото все още е във фаза на тестване, вицепрезидентът на ExxonMobil по стратегията и планирането - Андрю Мадън, каза пред Autonews, че напредват. Прилагането на тази горивна смес обаче ще изисква подкрепа от правителствата.

Това е битка, която наскоро беше спечелена от привържениците на синтетичното гориво в Европа. След натиск от компании на германската автомобилна индустрия, Европейският съюз промени „езика“ на своята политика, забраняваща продажбата на превозни средства с вътрешно горене след 2035 г., за да защити изрично синтетичните горива.

 

 

Съществуват обаче опасения относно въздействието на тези горива върху околната среда. Етанолът, по-специално, е критикуван за това, че има по-висок въглероден отпечатък от изкопаемите горива. Докато Exxon съобщава, че е намерил по-чисти начини за производство на технологията, някои експерти твърдят, че енергията, използвана за производството на синтетични горива, ще бъде по-добре използвана за директно захранване на електрически превозни средства. Има също опасения, че тези нови технологии могат да бъдат използвани като троянски кон за индустрията за изкопаеми горива.

Exxon и Toyota твърдят, че ако се вземат предвид емисиите през целия живот, синтетичните горива биха могли да направят много за намаляване на емисиите от транспорта. Но също така твърдят, че отказването от съществуващите превозни средства с двигатели, работещи с изкопаеми горива, ще бъде важна стъпка в декарбонизирането на сектора.

 

 

„Без значение какво мислите за скоростта на прехода към електрификация, ще има мое би един милиард превозни средства по пътищата доста дълго време - каза Том Стрикър, вицепрезидент на Toyota по устойчивостта. - Горивата с по-ниско съдържание на въглерод са много важни за бързото постигане на тези намаления на парниковите газове.“

 

 

fallback
  • #9
    3 до 4 ( преди 1 година )
    А колко струва един Мирай? Нека го пишем 50 000 евро за да се смята по-лесно на ум. Тоест при продажбата от toyota са направили около 1 милиард оборот, за които са вложили около 20-30 милиарда за разработване на водородните технологии които това е само сумата на държавните преки субсидии, без да броим скритите и без да броим какво са инвестирали от toyota допълнително, ако въобще са инвестирали нещо от себе си и не са усвоили милиардите, като имитират дейност или за pr срещу електромобилите.
  • #8
    До 4 ( преди 1 година )
    Именно де. За 10 години са продали по-малко водородни автомобили отколкото електромобили е продала Тесла за последната седмица. На това ли му казваш успех? А да коментираме ли че всичките продажби са на стойност по-малко милиарди отколкото са им отпуснати от японското правителство, без да броим субсидиите които са отпуснати при продажбата на самия водороден автомобил? За печалба да питам ли?
  • #7
    До по долния ( преди 1 година )
    Хаха стига приказва врели неиипели колко е калоричността на олио и на дизел от нефтения дериват че и по добро.Смешен
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Всеки може да си произведе дизел в домашни условия от старо (използвано) олио за готвене по метода на утаяването с метанол. Елементарно е. И като качество става по добър от дизела на бензиностанциите, колата върви чудесно. Единствения недостатък е цената. Към момента един литър дизел домашно производство излиза около 4лв.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Че кой ще купи недоразумението двг повече
  • #4
    До 3 ( преди 1 година )
    Е как да няма нищо нищо насреща Мирай има над 21 500 продажби от началото през 2014г до края на 2022г като повечето са в Япония и Калифорния
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    То пък водородният проект на toyota да не беше нещо различно? Усвоиха десетки милиарди от японското правителство и нямат нищо насреща. Водородните леки автомобили никога не са имали бъдеще и нито от физична нито от икономическа гледна точка могат да бъдат някаква конглокенция на електромобилите. Да не говорим пък за екология, при положение че се нуждаят от минимум седем пъти повече енергия за изминаване на километър.
  • #2
    Смех ( преди 1 година )
    Ахам нов проект за смучене на пари
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз казах ли ви? Електромобилите ще са за богатите хора, за да карат евтино, а синтетичните горива ще са новия начин да доят бедните, които няма да могат да си позволят да си купят електромобил защото струва скъпо, но за сметка на това ще трябва да дават по три-четири хиляди лв за гориво за автомобила си, който струва 2000 лв. Нещо като безплатните телефони на мобилните оператори.
fallback
Последни