fallback

Toyota тества нов вид синтетично гориво

Технологията намалява емисиите на CO2 със 75% и може да се използва от по-стари ДВГ

Японската Toyota и една от най-големите петролни компании в света – ExxonMobil, обединиха усилията си за разработването на нов вид синтетично гориво, което обещава да намали емисиите на въглероден диоксид от автомобили с двигатели с вътрешно горене до 75%, съобщи Сarscoops.

 

 

Японският производител също така информира, че ще се нуждае от подкрепа от правителствени политики, за да внедри този вид гориво и го достави на клиентите, ако развитието му напредне значително. Toyota посочва, че новият вид гориво ще може да се използва както в нови, така и в по-стари двигатели.

По същество от Toyota казват, че електрическите автомобили не са непременно превозни средства с нулеви емисии и използването на синтетични горива може да помогне за намаляване на въглеродните емисии.

 

 

Японската компания, която беше скептична към изцяло електрическия подход, сега тества синтетичните горивни смеси на Exxon, които използват съществуваща суровина и етанол. Въпреки че горивото все още е във фаза на тестване, вицепрезидентът на ExxonMobil по стратегията и планирането - Андрю Мадън, каза пред Autonews, че напредват. Прилагането на тази горивна смес обаче ще изисква подкрепа от правителствата.

Това е битка, която наскоро беше спечелена от привържениците на синтетичното гориво в Европа. След натиск от компании на германската автомобилна индустрия, Европейският съюз промени „езика“ на своята политика, забраняваща продажбата на превозни средства с вътрешно горене след 2035 г., за да защити изрично синтетичните горива.

 

 

Съществуват обаче опасения относно въздействието на тези горива върху околната среда. Етанолът, по-специално, е критикуван за това, че има по-висок въглероден отпечатък от изкопаемите горива. Докато Exxon съобщава, че е намерил по-чисти начини за производство на технологията, някои експерти твърдят, че енергията, използвана за производството на синтетични горива, ще бъде по-добре използвана за директно захранване на електрически превозни средства. Има също опасения, че тези нови технологии могат да бъдат използвани като троянски кон за индустрията за изкопаеми горива.

Exxon и Toyota твърдят, че ако се вземат предвид емисиите през целия живот, синтетичните горива биха могли да направят много за намаляване на емисиите от транспорта. Но също така твърдят, че отказването от съществуващите превозни средства с двигатели, работещи с изкопаеми горива, ще бъде важна стъпка в декарбонизирането на сектора.

 

 

„Без значение какво мислите за скоростта на прехода към електрификация, ще има мое би един милиард превозни средства по пътищата доста дълго време - каза Том Стрикър, вицепрезидент на Toyota по устойчивостта. - Горивата с по-ниско съдържание на въглерод са много важни за бързото постигане на тези намаления на парниковите газове.“

 

 

fallback
  • #19
    До 17 ( преди 1 година )
    С грешни изходни данни можеш да получиш каквото си искаш, както правят обикновено антиелектриците. При тест в реалността, електромобилът на toyota който е 3 пъти по-лек от пикапа на ram и много по-малък като размер и има много по-малко въздушно съпротивление, изминава 1 000 км с 300 киловатчаса енергия, което означава че с 230 kwчаса може да мине 766 километра. Колко ли ще може да мине много по-голям и тежък пикап? Тоест докато не излезе, не вярвай на хартиени характеристики.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    честен японец те наште шведи да бягат след тях не могат да ги стигнат по измами
  • #17
    До 15 ( преди 1 година )
    Е що да са глопости я като матматик ми кажи при положение че харчи около 20-22квтч на 100км колко ще изкара при този рсзход с 230квтч батерия аз че го сметна за теб оп отварям даже научният калкалатур и палучавам 1045км което е над 1000км.Обяснявам ти като на смахнат щото гледам имаш проблем с невроните.Та къде са 800км къде 1045км.Свиквай все по голям бой ще ядете от истинските електрички и двгтата и тесларастите.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойотка тества смъртта си.
  • #15
    До 13 ( преди 1 година )
    Пишеш глупости тоя РАМ е за 2025г и ще е с 230 квтч батерия и 800км пробег по всяка вероятност на много висока цена точно както все пак са всички електромобили с най-голям пробег така, че по-скоро той е прав
  • #14
    Факт ( преди 1 година )
    Такова намаляване на цо2 става за смвтка на по-нивко калорично гориво друго ядче казано с по-малък енергиен еквивалент сиреч двг на такова гориво ще е умрел кон
  • #13
    До долния ( преди 1 година )
    Новият рам и сега има пробег от 1000+км нещо спиш каиви години.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички видове синтетични горива са обречени на провал при леките коли. Без значение кой какво ще измисли, нищо не може да бие като цена / приложимост енергията от слънцето. Въпрос на 5-7 години е пробега на масовите електрички да стане 800 км. и всеки който има къде да си сложи слънчеви панели (особено ако от ЕС отпуснат и пари за това наистина, а не както с измисленият план на г-н Пеканов, да дадем пари на нашите да си платят вече направените централи).
  • #11
    До 10 ( преди 1 година )
    Ще ми припомниш ли таката каква по народност компания бяха? А да си спомняш за проблемните ламарини с които произвеждаха автомобилите си японците защото някакъв умник беше спестил половината обработки за които си плащат клиентите? А да ти припомням ли какъв театър спретнаха на Карлос Гон тези толкова честни хорица?
  • #10
    Ай стига ве ( преди 1 година )
    До 3,4 и 9 вие да не си мислите, че японците са като нас българите да мислят само как да откраднат, вие жив японец виждали ли сте, аман от всезнайковци
fallback
Последни