fallback

Джиповете се оказаха най-големият кошмар за велосипедистите

SUV-моделите не подхвърлят във въздуха, а направо прегазват хората на колела

Ясно е, че превозно средство с голяма тегло причинява повече щети, но новия изследвания на Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS) показват, че опасността, която големите SUV представляват за велосипедистите, е доста по-голяма в сравнение с нормалните коли.

Проучването на експертите от IIHS разглежда не само степента и тежестта на нараняванията на велосипедистите, причинени от автомобили и джипове, но и начина, по който щетите са нанесени на жертвите. Големият проблем в случая е, че SUV-моделите повалят хората на колела и ги прегазват, докато обикновен автомобил ги хвърля във въздуха.

„Това е така, защото по-високата предна част на SUV-автомобил удря велосипедиста над центъра на тежестта му. Съответно той пада и бива прегазен“, коментира Сам Монфорт от IIHS, който ръководи изследването.

При всички проучени инциденти нараняванията в долната част на тялото са чести, а тези на главата са много тежки. Именно процентът на нараняванията на главата дава представа колко опасна е катастрофата за велосипедиста. Оказа се, че пораженията по главата на колоездачите при удар от SUV са с 63% повече в сравнение с тази от автомобил.

Изследването установява, че няма значителни статистически разлики в нараняванията на други части на тялото между автомобили и SUV. Въпреки това травмата на тялото като цяло е с 55% по-висока при катастрофи с SUV, отколкото с автомобили.

За да разбере защо нараняванията на главата са толкова повече, Монфорт е разгледал 44 инцидента, при които има информация за това как велосипедистът се е движил след първоначалния удар. При тези инциденти единствено джиповете прегазват колоездачите, като в 82% от случите им нанасят сериозни наранявания по главата.

Всичко тези данни рисуват ужасяваща картина на това, което се случва, когато SUV удари велосипедист. Това е особено тревожно за региони като Северна Америка, най-вече САЩ и Канада, където любовта към големи и тежки превозни средства не отслабва, като в същото време нивата на смъртни случаи сред велосипедистите растат с всяка изминала година. За периода 2010-2020 г. броят на убитите на пътя хора на колела е скочил два пъти.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Скоро няма да може да си купите кола, споко.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Част от коментарите показват каква е културата на водачите на МПС, като цяло у нас. Абсолютна диващина, комплексарщина и нетолерантност. Дори и не се замислят, че тези с колелетата и моторите им правят услуга, че са с тези превозни средства и намаляват трафика и замърсяването на населените места. Представете си, че тези същите са и те с коли или джипове, колко по-натоварен ще е трафика!
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    За колоездачите трябва да има отделен път САМО за тях. И като са извън този път - зверски глоби. Зверски глоби и за МПС, което кара по пътя на колоездачите. И така ... култура се иска, но пък тя от своя страна иска здрава тояга ...
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Не само джиповете, в центровете на големите градове не трябва да има никакви коли освен линейки.
  • #3
    Един ( преди 1 година )
    Време е джиповете да не бъдат пускани изобщо в населените места,големи ,замърсяващи и опасни за останалите хора,да си ги гарират на паркинг и с колелета или обществен транспорт до вкъщи!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Да им нашият двойни данъци жиповете и *** бързо пак ще се върне гоуф.
  • #1
    MIKE ( преди 1 година )
    Въпросът е ,"Kакво правят колоездачите на пътя с джиповете?"и отговорът е "Kогато започнат да плащат същите годишни данъци като джиповете, тогава ще могат да споделят един и същи път с тях и след това да се да се оплакват".
fallback
Последни