Концепцията за превключване на предавките се промени много през последните десетилетия. Инженерите започнаха да експериментират все по-често и някои от решенията се оказаха адски странни. Затова не е изненадващо, че когато попадне в нов автомобил, дори опитен шофьор може да се затрудни със смяната на предавките.
С помощта на изданието Auto.Mail ви представяме 5 от най-странните скоростни лостове в историята. Всички те са появиха наскоро и определено изглеждат далеч от стандартното. Те се поставят на популярни модели, а това означава създателите им вярват в тяхното удобство. И най-вероятно ще продължат да разчитат на тях.
5 от най-странните скоростни лостове в историята (ГАЛЕРИЯ):
Това решение оказа огромно влияние върху цялата автомобилна индустрия. BMW представи такъв скоростен лост в кросоувъра X5 (E70), който дебютира през 2006 г. Това беше отклонение от нормата, тъй като новият лост всъщност нямаше физическа връзка със скоростната кутия. Бутонът за освобождаване се задържа, докато лостът се движи. Водачът натиска подобен на джойстик лост нагоре за заден ход, надолу за напред, надолу и наляво за спортен/ръчен режим.
През годините BMW промени настройките на скоростния лост, но концепцията си остана същата. Други марки започнаха да използват подобен подход на „превключване чрез кабел“ в своите модели. Mercedes, Audi, Porsche и Volkswagen правят нещо подобно.


0