IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какви тайни крие предното стъкло на колата ви

Този детайл на съвременните автомобили има доста „скрити“ функции

Ако почти всеки знае, че предното стъкло в модерна кола има нагревателни нишки, тогава не всеки знае за редица други способности на "триплекса", за които ви разказваме сега. Ето още какви умни опции са „зашити“ в предното стъкло.


предно стъкло


Знаете ли, че почти 70% от автомобилите през последните години са оборудвани с атермични стъкла, които могат да пропускат светлина и топлина в купето в оптимални дози за водача и пътниците? Специалното разпръскване със сребърни йони не само помага да се поддържа температурата в автомобила, независимо от климатичните особености навън, но също така намалява степента на замъгляване и дори на замръзване.

И ако колата ви не е снабдена с видима антена за приемане на радио вълни, то трябва да знаете, че тя е скрита отново в предното стъкло. Антената, представена под формата на тънки метализирани нишки, може да се намери в много от ветроупорните стъла на по-новите автомобили.


предно стъкло


Понякога това е и отделна миниатюрна структура , запоена в стъкло отвътре благодарение на така наречените печатни технологии. Това по никакъв начин не влияе на видимостта и затова мнозина дори не мислят за факта, че сигналът на аудио системата се получава директно от прозореца на колата.

За да не убият шофьора и пътниците с фрагменти стъкло след злополука, предните стъкла се правят с помощта на специално гъвкаво фолио, интегрирано в стъклото. Именно то не позволява на стъклото да се пръсне, като се счупи и при удар то, за разлика от останалите стъкла, се поврежда само на най- засегнатите места, а парченцата остават залепени.


предно стъкло


А по ръбовете на ветроупорното стъкло можете да видите черен шарен орнамент с различни диаметри и ивици с дължина от 1.5 до 3 см. Тези белези обикновено се наричат ​​фрити. Благодарение на нанасянето на специализирана керамична боя, шарките задържат директната слънчева светлина, а също така изравняват ефекта на отражението, предизвикано от играта на светлината по сглобките на каросерията с предното стъкло. С други думи, фритите предпазват водача от заслепяване.

Това обаче не са единствените функции, с които предното стъкло на модерен автомобил може да изненада човек. Например, то отлично знае как да излъчва информация от прожекционния дисплей (Head-up display), както и дори да се затъмнява, когато има остри проблясъци.


0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Манчо ( преди 1 година )
    Всичко това дали е хубаво или не, зависи изцяло от задкормилното устройство. :)
  • #5
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Класика ( преди 1 година )
    Всичко ненужно,абсурдно и опасно за шофиране е набутано в предните стъкла на новите коли и хората се размазват като кървави марли при катастрофа причинени от разсейващите и опасни вграждания в стъклата от спекулантите- алчни за пари,използващи момента че световното стадо е дало на късо и мучи и купува! Новите коли приличат на многотонни трансформатори натъпкани с всичко ненужно на света и стават за всичко само не и за каране! Стават за следене,манипулиране,обездвижване на мозъка и спекулиране!
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Повечето шофьори, на които се случва да карат колата ми, дори не го забелязват, докато не им кажа да се загледат. Явно на добрите коли е направен да не дразни. На моята кола се изключва с удобен бутон отляво на волана, който се напипва лесно и на тъмно, но дори през нощта не дразни по никакъв начин. Яркостта му се наглася автоматично и много плавно.
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Елементарно, като всяко ново нещо му дадох му шанс, да свикна. След като не успях го изключих. И съответно не си го взех. Имах възможност да карам колата по дълго от седмица.
  • #2
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като те дразни по тъмно си имаш опция да го изключиш. Защо не го изключи? Защото явно не си карал и не си имал такава кола. Изобщо не е дразнещо. Мен поне не ме дразни по никакъв начин, а съм минавал 1600 км за денонощие и не ми се е налагало да го изключвам. Освен това при някои марки това нещо си е стандартна функция и не е екстра. Има го още в базовото ниво. В някои Тойоти е така. За други марки не зная.
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Личи си, че грам понятие нямате от коли. Атемичните стълка, както и подгярвнато им, не са стандартни "функции", а екстра, която се доплаща. Дисплей на стъклото, също, при БМВ е около 1000Евро (или част от пакет, ако не се лъжа) и някои го харесват, мене лично не. И не, не ми е кислео горздето, просто ме дразнеше повече отколто ми помагаше. Особенно по тъмно