fallback

Защо всички губят от намалението на цените на автомобилите?

Експерти са категорични, че „ценовата война“ в Китай ще има отрицателни последици

Цените на автомобилите в Китай продължават да падат неотслабващо, като от началото на годината 20% от колите на пазара от 649 модела в продажба са отбелязали намаление с поне 10 000 юана, което се равнява на около 1300 евро. 

 

 

Данните са от компанията за изследвания China Auto Market, която анализира над 3000 варианта на модели автомобили всеки месец. През февруари този процент беше само 12% от всички коли, а миналата година по това време - едва 6%.

Случващото се е резултат от ожесточената конкуренция между различните компании, които се опитват да привлекат все по-голям брой клиенти. Тази тенденция обаче няма да донесе нищо добро на никого в дългосрочен план, независимо колко щастливи могат да бъдат потребителите в момента, информира Bloomberg.

 

 

Всъщност намаляването на продажната цена на автомобила не носи нищо добро за производителите. В краткосрочен план действа веднага, като намалява маржовете на печалба. Това обаче застрашава поредица от дейности на производителите, защото падат и инвестиционните възможности, а така и търсенето на качество и иновации. В най-лошия случай по-малките маржове водят компаниите до ликвидна криза, която подкопава финансовата им стабилност. 

И поради всички тези причини Асоциацията на китайските производители на автомобили се почувства принудена да се намеси. Засега от институцията са се ограничили с искането войната за по-ниските цени да приключи. Асоциацията призова за „връщане към обичайната логика“, за да се осигури здравословно развитие на китайския автомобилен пазар.

 

 

Анализаторите са много скептични, като сред експертите в бранша има такива, които са убедени, че някои производители не са изчислили правилно последствията от тези намаления и нямат план за излизане от създалата се ситуация.

Има и втори проблем - ако тази надпревара към все по-ниски цени не приключи скоро, пазарът трудно ще се върне на предишни нива поради ответната реакция на клиентите при бъдещи повишения. Свикнали с по-добри условия, мнозина могат да решат да не купуват повече, което ще има още по-негативни последици за бранша.

 

 

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Мислиш ли че не им е минало през ума да изнасят? Първо това са коли хомологирани и настроени според пазара и преправянето и хомологирането им за друг пазар няма да е особено евтино. Второ ако вече нямат позиции на този пазар трябва да изградят сервизна и търговска мрежа. Трето на повечето пазари, особено с местно производство, тези китайчета няма и да ги погледнат. И четвърто имат мита и транспорт да плащат. Та няма да стигнат съществено по-евтино до потребителите
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Е какъв им е проблема? Като не желаят да ги купуват в Китай, ще ги изнасят за останалия свят където автомобилите са двойно и тройно по-скъпи и ще ги продават на печалба, за да финансират ценовата си война в Китай. Тоест точно обратното на написаното в статията всички печелят. Е има и губещи де. Некитайските автомобилн ипроизводители, но така или иначе тенденциите са ясни и те вече са си губещи. Особено онези, които са се вкопчили в ДВГ.
fallback
Последни