Германската компания Porsche патентова ново устройство за запалване на горивно-въздушната смес в Германското ведомство за патенти и търговски марки, а според CarBuzz този ход е доказателство, че марката все още работи по двигатели с вътрешно горене.
Това ново изобретение има за цел допълнително да подобри процеса на запалване и горене на сместа чрез използване на по-голям брой предкамери, всички намиращи се в основната горивна камера. Новата система може също така да бъде оптимизирана за работа със синтетичното гориво (eFuel) на Porsche, което се очаква да влезе в употреба през следващите няколко години.
До края на десетилетието Porsche планира балансът на моделите да бъде 80% електрически и 20% с ДВГ. Cayenne, Macan и 718 ще станат електрически, но не и Porsche 911.
Същевременно компанията обяви сервизна акция за 1/3 от всички Carrera GT, като причината е възможна повреда в окачването, която може да увеличи риска от катастрофа. По-конкретно изтеглянето засяга 489 автомобила Carrera GT от 2004 и 2005 г. Само около 1300 от модела са произведени, така че това е значителен брой информира Сaranddriver.
Според документите, подадени в Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA), сферичните съединения, свързващи компонентите на окачването с носачи на предния и задния мост, може да се повредят поради механично напрежение или корозия.
„Използвания материал не осигурява достатъчна устойчивост на напрежение и корозия, когато е изложен на сол и механично напрежение през целия експлоатационен живот - се казва в съобщението на Porsche. - Това може да доведе до пукнатини или счупвания в сферичните съединения и евентуално носача.“
От Porsche казват, че за първи път са открили проблема в изолиран случай през август 2019 г., когато един собственик потърсил сервиз за Carrera GT, но по друг повод. В съобщенията се отбелязва, че собствениците може да са в състояние да усетят шум и вибрации поради разхлабване, или повреда на връзката, но компонентът също така може да се повреди внезапно.
Поради липсата на части компанията има план в два етапа за коригиране. Първо иска да провери всички засегнати превозни средства. Ако проблемът не се появи по време на проверката, превозното средство ще бъде разрешено за употреба и клиентът ще бъде уведомен, когато частите за отстраняване са налични.
Ако проблемът бъде установен, Porsche ще посъветва клиентите да не шофират автомобила, докато отстраняването не приключи. Тъй като това е Carrera GT, Porsche ще предложи алтернативен транспорт при поискване.