Дизайнерите и инженерите на автомобилните производители винаги имат повече идеи, отколкото могат да реализират. И някои от най-откачените проекти често остават зад кулисите и не попадат в полезрението на широката публика. В интервю за The Intercooler Маркос Маркес, ръководител на проекта за разработка на синтетично гориво eFuels на Porsche, повдигна завесата на тайната над два необичайни модела на марката.
При първия хечбекът Volkswagen Golf (Mk5) е използван за създаването на прототип с V10 двигател. Задвижващият агрегат на спортните автомобили Audi R8 и Lamborghini Gallardo е монтиран на обичайното място за Golf - отпред под капака, напречно. И за да може колата ефективно да реализира потенциала на мотора, хечбекът е оборудван със задвижване на всички колела.
„Видях този прототип и го чух да работи няколко пъти – това беше доста луда кола с двигател от 500 конски сили, способен да достигне до 8200 оборота в минута“, каза Маркос Маркес.
Хечбекът си остава фабричен експеримент, запазвайки статута на най-мощната серийна модификация на Volkswagen Golf R32 Mk5 с 250 конски сили с 3,2-литров VR6.
Другата разработка, за която разказва Маркес, също е много интересна. Инженерите на Porsche са тествали модификация на предишното поколение на Turbo 991 с четири компактни турбини наведнъж
„Този автомобил беше много близо до реализиране, защото в повечето аспекти четирите турбина работеха много добре. Тази версия позволи не само да се увеличи мощността на 3,0-литровияк шестцилиндров двигател, но и да се увеличи въртящият момент, тъй като турбото беше постоянно и покриваше голяма част от диапазона на оборотите“, каза Маркос Маркес.
Според специалиста единственият неразрешен проблем по време на проекта е конструкцията - компресорите не се побираха в двигателния отсек и бяха много уязвими в случай на инцидент, ако някой блъснe спортния автомобил отзад.