Преди почти 40 години принц от Саудитска Арабия си поръчва не Rolls-Royce или автомобил от някой друга луксозна марка, а... Mini с ляв волан. Не се съобщава кой е този екстравагентен принц, участвал в петролната и газовата индустрия, но след близо 30 години за първи път това специално Mini 1000 HLE се появява и сега се продава.
А е меко казано специално, защото е само в един екземпляр. Построен е от известния филиал на Aston Martin за производство на каросерии - Tickford. По-рано известен като Salmons & Sons, Tickford е базиран в Нюпорт и след Втората световна война започва все повече да се занимава с доставката на каросерии за Lagonda след придобиването на Aston Martin и Lagonda от Дейвид Браун през 1947 г.
По-късно с Tickford е сключен договор да осигури каросерии за Aston Martin DB2/4 MkII, а през 1954 г. е добавен към империята на Дейвид Браун - цялото производство на каросерии за други производители е прекратено.
Уникалното Mini на Tickford наподобява делото на друга британско ателие - Harold Radford & Co Limited. Въпреки това, ако Mini-тата от Radford лесно могат да бъдат наречени малки Rolls-Royce, тогава Tickford произвежда компактни Aston.
За тази цел салоните са тапицирани със скъпа кожа и украсени с орех. Вътре в Mini 1000 HLE от Tickford може да се намерят седалки Recaro и аудио система Clarion. А двойните фарове са отличителна черта на Tickford.
Твърди се, че промяната на колата е струвала 50 хиляди лири, което в днешни пари е спиращите дъха 150 хиляди. Фаровете, капакът на решетката и предният спойлер създават странен външен вид.
И тъй като колата съществува в един екземпляр, тя е скъпа - по предварителни оценки става дума за 60-80 хиляди паунда В същото време одометерът показва 13 хил. км., а историята на уникалния автомобил се потвърждава от архивни документи от Tickford Register и Aston Martin Heritage.
Още снимки - вижте в галерията