fallback

Механик показа как се откриват проблеми при оглед на кола на старо

Примерът е с употребявана Toyota, но подходът при повечето автомобили е същият (ВИДЕО)

Покупката на автомобил, независимо дали става въпрос за нов или за употребяван, е от огромно значение. И тъй като новите коли поскъпват непрекъснато, повечето хора се насочват към пазара втора ръка. Всички те търсят надежден автомобил, който да има сравнително евтини резерви части и да не кара собственика да изпразни портфейла си, когато дойде време за смяна на маслото или за проверка на електрическата система.

В интернет е пълно със съвети за това как трябва да се подхожда при избора на употребявана кола. В случая ви показваме препоръките на опитен механик, който има собствен канал в YouTube. Той се е нарекъл Car Wizard (Автомобилен магьосник), като е наясно какви изненади може да крие автомобил втора ръка. За пример е използван модел на Toyota, тъй като именно японският производител е известен с надеждността на колите си.

Самият Car Wizard също е много популярен, защото работи с много звезди в онлайн-пространството, а неговият сервиз в Нютън (Канзас) получава страхотни отзиви от клиентите. Дейвид Лонг, както е истинското име на механика, използва натрупания си опит и разкрива проблемите, които превръщат както колите на Toyota, така и на други марки, в бездънна яма за пари.

Изненадвайки повечето начинаещи или дори опитни купувачи на автомобили, Car Wizard казва, че първото нещо, което трябва да погледнете, когато купувате употребявана Toyota (или кола от друга марка), е интериорът. Дори не е нужно да включвате двигателя, защото просто трябва да проверите таблото за възможни пукнатини и да докоснете всички материали, за да се уверите, че са в добро състояние.

След като видите какво е цялостното качество на салона, трябва да включите различните аксесоари, за да проверите дали захранването им работи правилно. Това е добър начин да избегнете скъпи ремонти, ако автомобилът има люк или отопляеми седалки, например. Някои автомобили са оборудвани със сложни електрически системи, така че трябва да слушате и какви звуци издават.

Ако ви се струва, че нещо не работи както трябва или се откажете от покупката или го посочете на продавача, за да може да го използване за смъкване на цената. Трябва обаче да бъдете наясно, че ремонтът на по-късен етап може да бъде прекалено скъп, а освен това в момента има недостиг на части, което води до дълго време на чакане за доставката им.

Следващата стъпка, препоръчана от опитният механик, е да затворите вратите и внимателно да огледате колата отвън. Не забравяйте да проверите дали боята е една и съща на всеки панел, потърсете необичайни пролуки и проверете дали емблемите и надписите са на правилното място.

Car Wizard също така подчертава важността на проверката на гумите. Ако те не са правилните за съответната кола, може да се наложи да се справите с проблеми със системата за следене на налягането в гумите. Ако купувате голям всъдеход или пикап, не се колебайте да се изцапате малко. Проверете рамата, като влезете под превозното средство, тъй като само така можете да откриете поява на ръжда.

Механикът посочва, че някои модели на Toyota използват евтин пластмасов корпус на масления филтър, като задължително трябва да проверите в какво състояние е той.

След като направите всички горепосочени неща, можете да стартиране двигателя. Погледнете таблото за някакви предупредителни светлини и ако нито една не се активира, слушайте внимателно работата на мотора. Ако се чува свистене или писък, това може да се дължи на износен ангренажен ремък. Неговото скъсване води до основен ремонт на двигателя. Попитайте дари е сменян или не, дори ако имате най-малкото подозрение. Ослушвайте се и за чукане под капака.

След като сте прекарали около час в проверка на автомобила, погледнете под него и вижте дали няма течове. Ако на земята липсват следи, пробвайте с фенерче и вижте дали по долната част няма течности, които са излезли от контейнерите си по една или друга причина.

Последната стъпка е тест-драйвът. Сега трябва да се уверите, че скоростната кутия включва плавно предавките, а също така и, че двигателят може да дърпа, когато натиснете педала на газта. Убедете се, че няма механични шумове отдолу на колата, когато скоростта се увеличи. И помнете – всичко необичайно е подозрително.

Ако всичко това ви изглежда прекалено много и смятате, че няма да се справите, винаги можете да намерите механик или сервиз, които да го направят. Съответно, ще трябва и да си платите, но това е по-добрият вариант, отколкото после да се разорите от ремонти.

fallback
  • #11
    До за селото ( преди 1 година )
    Пък ако си късметлия с Б(ърка)М(масло с)В(ода) мое и с едно масло две вериги да смениш )))))
  • #10
    Ха ха ( преди 1 година )
    И кво да ки купим немски глокник може би-:)
  • #9
    Никола ( преди 1 година )
    Просто сменете прехвалената марка тойота и то на старо,ново може..
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Купуваш брангия шеста употреба, на милион км, но 120 на табло при цена 1/6 от като нова и искаш да е топ състояние, без отклонение от като нова!!!
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Смяна на верига в официален сервиз на Опел (Астра J) 1487 евро. Инак на други места е около 1000-1200
  • #6
    Бай Иван ( преди 1 година )
    Как няма да са доволни Американците ,те са много ***
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    като се взима кола на старо винаги ще има скрито - важното е очевидните неща да се забележат и преценят. Консумативи и това дали е пребоядисван детайл са по-малки дертове.
  • #4
    За селото ( преди 1 година )
    Имали са предвид ангренажно задвижване. Както вече почти всичко живо е с вериги, дето я карат 100к, я не, а на повечето им се вадят моторчетата за смяна.. Може и 3-4к да струва една смяна, барабар със задължителните неща като зъбчатки, банани, всякакви течности и т. н. На кола за 8-10к това е почти половината стойност. Забавно..
  • #3
    От село ( преди 1 година )
    Не мисля, че смяната на ангренажен ремък ще Ви разори, но това си е лично мое мнение....
  • #2
    Джони ( преди 1 година )
    Страшна статия
fallback
Последни