Поредният автомобил с впечатлящо представяне на пътя отива в историята. Ferrari приключи с производството и продажбите F8 Tributo и така животът на суперколата с V8 двигател се оказа доста кратък – само 4 години.
Засега от Маранело не са коментирали причините за раздялата с автомобила, но се предполага, че това се дължи на електрификацията на марката. Вместо F8 Tributo италианският производител предлага Roma, който същко е с V8 двигател, но разположен отпред, както и 296 GTB. Той обаче е plug-in хибрид с V6 битурбо двигател, като предлага повече мощност – 830 к.с. срещу 720 к.с. за F8 Tributo.
Представен за първи път на автосалона в Женева през март 2019 г., Ferrari F8 Tributo пристигна, за да замени 488 GTB, който излезе през 2015 г. Суперколата беше изградена по рецептата, която прави Ferrari успешна от началото на 80-те години на миналия век - двуместно купе с централно разположен V8 двигател. Същият мотор е поставян на много емблематични модели, преди Tributo, като 308 GTB, 360 Modena или F430.
Все пак F8 Tributo все още не е казал последната си дума, тъй като все още е възможно да се поръча версията Spider. Но и тук времето изтича, защото производството на тази модификация е ограничена и остават само няколко бройки за продажба.