Енергийната криза засега се размина, дефицитът на компоненти и материали е на път да бъде преодолян, централните банки настояват, че са обуздали инфлацията - и въпреки всичко това автомобилите продължават да поскъпват и през 2023 година. Повечето от по-достъпните модели на българския пазар са добавили четирицифрени суми към цените си само за първите три месеца на годината, показва справка на Automedia.bg. В по-високите сегменти на пазара поскъпването може да е и още по-изразено.
Кой модел с колко е поскъпнал за три месеца (ГАЛЕРИЯ):
Skoda Kamiq - 1280 лева
Най-достъпният кросоувър в гамата на Skoda струваше 30 630 лева при лансирането си, 34 980 лева около Нова година, и 36 260 лева сега.
Хечбекът Scala e поскъпнал от 32 790 лева през декември до 33 960 сега.
Цената на Fabia е пораснала по-умерено - от 28 560 до 28 970 лева (ако, разбира се, забравим факта, че предишното поколение струваше под 20,000 лева преди пет години).
Най-шокиращ е скокът при Karoq - над 6,000 лева поскъпване само за последните три месеца (до стартова цена 50 390), но тук поне има фейслифт като частично оправдание.
Най-достъпният кросоувър в гамата на Skoda струваше 30 630 лева при лансирането си, 34 980 лева около Нова година, и 36 260 лева сега.
Хечбекът Scala e поскъпнал от 32 790 лева през декември до 33 960 сега.
Цената на Fabia е пораснала по-умерено - от 28 560 до 28 970 лева (ако, разбира се, забравим факта, че предишното поколение струваше под 20,000 лева преди пет години).
Най-шокиращ е скокът при Karoq - над 6,000 лева поскъпване само за последните три месеца (до стартова цена 50 390), но тук поне има фейслифт като частично оправдание.