Енергийната криза засега се размина, дефицитът на компоненти и материали е на път да бъде преодолян, централните банки настояват, че са обуздали инфлацията - и въпреки всичко това автомобилите продължават да поскъпват и през 2023 година. Повечето от по-достъпните модели на българския пазар са добавили четирицифрени суми към цените си само за първите три месеца на годината, показва справка на Automedia.bg. В по-високите сегменти на пазара поскъпването може да е и още по-изразено.
Кой модел с колко е поскъпнал за три месеца (ГАЛЕРИЯ):
Ford Puma - 1300 лева
Кросоувърът на Ford в базовата си версия бе 48 700 лева в началото на годината, а сега започва от кръглите 50,000 лева. Хечбекът Focus, който само допреди няколко години можеше да се купи за 26,000 лева, сега започва от 53 300 лева. Kuga бе 55 900 при лансирането си преди две години, а сега тръгва от 62 800 лева.
Кросоувърът на Ford в базовата си версия бе 48 700 лева в началото на годината, а сега започва от кръглите 50,000 лева. Хечбекът Focus, който само допреди няколко години можеше да се купи за 26,000 лева, сега започва от 53 300 лева. Kuga бе 55 900 при лансирането си преди две години, а сега тръгва от 62 800 лева.