fallback

Тайните проекти на Porsche - 911 с четири турбини и Golf с V10

Инженер на компанията разказва за някои от най-лудите разработки на марката

Дизайнерите и инженерите на автомобилните производители винаги имат повече идеи, отколкото могат да реализират. И някои от най-откачените проекти често остават зад кулисите и не попадат в полезрението на широката публика. В интервю за The Intercooler Маркос Маркес, ръководител на проекта за разработка на синтетично гориво eFuels на Porsche, повдигна завесата на тайната над два необичайни модела на марката.

При първия хечбекът Volkswagen Golf (Mk5) е използван за създаването на прототип с V10 двигател. Задвижващият агрегат на спортните автомобили Audi R8 и Lamborghini Gallardo е монтиран на обичайното място за Golf - отпред под капака, напречно. И за да може колата ефективно да реализира потенциала на мотора, хечбекът е оборудван със задвижване на всички колела.

„Видях този прототип и го чух да работи няколко пъти – това беше доста луда кола с двигател от 500 конски сили, способен да достигне до 8200 оборота в минута“, каза Маркос Маркес.

Хечбекът си остава фабричен експеримент, запазвайки статута на най-мощната серийна модификация на Volkswagen Golf R32 Mk5 с 250 конски сили с 3,2-литров VR6.

Другата разработка, за която разказва Маркес, също е много интересна. Инженерите на Porsche са тествали модификация на предишното поколение на Turbo 991 с четири компактни турбини наведнъж

„Този автомобил беше много близо до реализиране, защото в повечето аспекти четирите турбина работеха много добре. Тази версия позволи не само да се увеличи мощността на 3,0-литровияк шестцилиндров двигател, но и да се увеличи въртящият момент, тъй като турбото беше постоянно и покриваше голяма част от диапазона на оборотите“, каза Маркос Маркес.

Според специалиста единственият неразрешен проблем по време на проекта е конструкцията - компресорите не се побираха в двигателния отсек и бяха много уязвими в случай на инцидент, ако някой блъснe спортния автомобил отзад.

fallback
  • #2
    Пропов ( преди 1 година )
    #1:Електрификацията не е опция за спортни автомобили. Единствено до ниво лек хибрид. Леко подпомагане на ДВГ в слабите му зони. Но все пак - където теглото е решаващо няма място за усложнения и добавено тегло от ел системи. 2 турбини или 2 цил. повече са много по добро решение от гледна точка на тегло и надеждност.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега с помощта на електрическите двигатели всички тези проблеми са решени още в зародиш и нито мощността нито въртящия момент са някакъв проблем. Ако говорим за спортен автомобил, пробегът с едно зареждане също не е важен и може да се сложи доста по-малка и лека батерия за да се справя със завоите. С нетърпение очаквам подобни експерименти и съм сигурен, че porsche има какво да ни покажат. Те ако не могат, кой ли ще може?
fallback
Последни