fallback

„Турската Tesla” получи 180 000 заявки за 9 дни

Цените на електрическия Togg T10X започват от 46 000 евро

Първият електрически SUV на турската компания Togg се приема повече от добре на пазара. Компанията-производител разкри, че за първите 9 дни след старта на продажбите – от 16 до 27 март, е получила 177 647 поръчки за модела T10X. Само в първите 4 часа заявките са били повече, отколкото е броят на продадените електрически превозни средства в Турция за 2022 г.

Поръчките се приемат на уебсайта на Togg, но могат да бъдат направени и чрез приложението Trumore, създадено от турската компания, като то вече е изтеглено няколко милиона пъти. Заради огромния интерес беше организирана дигитална лотария за определяне на първите 20 000 собственици на електромобила. Тегленето на жребия беше излъчване директно в YouTube.

Първоначално Togg предвиждаше само 12 000 клиенти да получат този шанс, но заради огромното търсене бройката беше увеличена на 20 000. Техните поръчки ще бъдат обработени до края на годината и съответно колите ще им бъдат доставени. Други 20 000 „щастливци“ са поставени в списъка на чакащите и получават шанс да се придвижат нагоре, ако някой от първия списък се откаже и анулира поръчката си.

Победителите в томболата трябва да внесат депозит от 60 000 турски лири (2900 евро), за да потвърдят поръчката си. Тази сума ще бъде приспадната от покупната цена, а тези, които се откажат на по-късен етап, ще получат парите си обратно.

Приемът на поръчки продължава да е отворен, като процедурата ще продължи до края на 2024 г. Първоначално Togg ще се съсредоточи върху доставките за вътрешния пазар.

Плановете на компанията предвиждат старт на продажбите в Европа през 2024 г. Цените на Togg 10X стартират от 953 000 турски лири (46 000 евро), като за тази сума клиентът получава SUV със задвижване на задните колела и мощност 215 к.с. Пробегът с едно зареждане е 314 км.

Производството на моделите на Togg ще се осъществява в завод в Гемлик, чийто капацитет е 100 000 коли на година, но постепенно ще бъде увеличен до 175 000. Планът на компанията е да се превърне в „турската Tesla”, като продаде 1 млн електромобила до края на десетилетието.

Още снимки на електрическия SUV - вижте в галерията:

fallback
  • #14
    Гост ( преди 1 година )
    Сайбъргрозника също събра много заявки,но още не се произвежда.За сега си купете бира Теслъ.
  • #13
    До 12 ( преди 1 година )
    Пак ли поговорки без смисъл? То така разправяха и за 500 000 заявки за тесла модел 3 и повечето обяснявахте, че дори да са реални това ще са абсолютно всичките желаещи да карат електромобили и повече няма да има. Тази мода щяла да е от мене за година две като им лъснат недостатъците.
  • #12
    едно е ... ( преди 1 година )
    да заявиш, друго е да можеш, а трето и четвърто да купиш!
  • #11
    До 10 ( преди 1 година )
    Ще се аргументираш ли защо мислиш, че xiaomi няма да постигне това или онова за десетина години? На практика произвеждат телефони само от десетина години и вече се борят за челната позиция, а не просто да влязат в топ 10. Подценяваш ги. По-скоро надценяваш конкyренцията. Едно от най-големите предимства на xiaomi са добрите им батерии и управлението на бързото им зареждане. А това е най-слабата страна на повечето автомобилни производители. Знаеш ли каква е разликата на този фронт с apple?
  • #10
    До 10 ( преди 1 година )
    Според мен шанса на xiaomi е 50 на 50 да влезе в топ 10 при автомобилите, защото автомобилите вече стават смартфони на колела. За сметка на това, освен Тесла, друг автомобилен производител няма шансове да влезе дори в топ 20 при производителите на смартфони. Колкото и странно да звучи второто е по-трудно.
  • #9
    До 8 ( преди 1 година )
    Около 0% е шанса Шаоми да е в топ 10 при колите след 10 години. Големите нови вече се знае ще са Тесла и BYD а много други нови марки нямат особен успех защото освен, че се борят с Тесла и BYD вече и старите марки се активизираха
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма значение дали доминират. Xiaomi е в топ 3 на най-продаваните телефони в света. А в предвид това, че новите технологии при автомобилите не са в задвижването, а са в електрониката и батериите, старите автомобилни марки все повече ще изостават спрямо останалите високотехнологични компании. Започнах поста със xiaomi, които все още нямат автомобил но няма да се учудя след 10 години да са в топ 10 на най-продаваните автомобили. Само преди години това беше немислимо дори да си го помислиш.
  • #7
    До 6 ( преди 1 година )
    Китайските телефони не доминират извън Китай където повечето са Самсунг и Епъл като Самсунг вече премести производството основно във Виетнам а Ябълката все повече го насочва към Индия
  • #6
    Вин ( преди 1 година )
    Сега е времето за тотално пренареждане на автоиндустрията, много нови играчи ще навлязат и нищо не може да спре процеса! Както през седемдесетте японските, през деветдесетте корейските коли , през двехилядните китайските телефони бяха пренебрегвани, а впоследствие станаха доминиращи пазарите!
  • #5
    До 4 ( преди 1 година )
    Защо никога не разбирате това което ви казвам, а от друга страна ми вкарвате думи в устата, които никога не съм казвал? Къде съм казал че не трябва да се продава? Казах че ще се продава, но няма да има чак толкова голям пазарен успех, като в Турция. Съгласен ли си или не? Или смяташ че щом в Турция са събрали 180 000 заявки за 9 дни, то на много по-големия европейски пазар ще съберат поне милион за седмица?
fallback
Последни