fallback

Tesla Model Y измести Dacia Sandero като №1 в Европа

Електрическият SUV е най-продаваният автомобил през февруари

Европейските регистрации на Tesla Model Y се утроиха през февруари, изпреварвайки с минимална разлика Dacia Sandero в борбата за първото място по продажби. През втория месец на годината от кросоувъра са реализирани 18 446 брой на Стария континент, докато резултатът на румънския хечбек е 18 431.

Първото място в европейската класация на 28 държави, съставена от JATO Dynamics не е новост за Model Y, но резултатът определено е изненадващ, тъй като през февруари Tesla обикновено продава по-малко коли. Сега обаче ръстът спрямо същия месец на 2022 г. е огромен – цели 173%

Румънският модел също се справя много добре, като записва увеличение с 40% за една година, но въпреки това той губи първата си позиция, на която се изкачи през януари.  

Най-продаваните автомобили в Европа февруари 2023 г:

Tesla Model Y: 18 446 (+173%)

Dacia Sandero: 18 431 (+40%)

Peugeot 208: 16 180 (+10%)

Volkswagen T-Roc: 16 760 (+68%)

Opel/Vauxhall Corsa: 15 120 (+29%)

Toyota Yaris Cross: 14 772 (+54%)

Dacia Duster: 14 038 (+33%)

Fiat/Abarth 500: 13 542 (+35%)

Volkswagen Golf: 13 399 (-11%)

Skoda Octavia: 12 296 (+14%)

Ръст на продажбите записват и другите модели в челото. На трето място отново е Peugeot 208, който миналия месец намери 16 180 клиенти (+10%). Следва Volkswagen T-Roc – 15 760 продажби (+68%). Разстег показват Toyota Yaris Cross и Ford Focus, и двата с +54%, както и Nissan Qashqai, който се повишава с 68%.

От друга страна, има лек спад в продажбите на Volkswagen Golf (-11%), Peugeot 2008 (-6%), Citroen C3 (-14%) и Fiat Panda (-12%).

Трябва да се отбележи и ръста на електрическите автомобили през февруари, който е 33% спрямо същия месец на 2022 г. Той се дължи основно на пазарите в Германия, Франция, Нидерландия и Великобритания, като е в пълен контраст с поредното намаление (този път с 5%) на регистрациите на plug-in хибридни автомобили.

В европейската класация на plug-in хибридни автомобили за февруари на първо място остава Ford Kuga (+16%), следван от Volvo XC60 (+17%) и Lynk & Co 01 (+136%). Следват Kia Sportage - 1971 (нов), Volvo XC40 - 1704 (-34%), BMW 3-Series - 1686 (-44%), Mazda CX-60 - 1636 (нов), Hyundai Tucson - 1620 (-19%), Mercedes C-Class - 1618 (+222%) и Jeep Compass - 1588 (-11%).

fallback
  • #22
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Да се готвят депата за рециклиране, че след 5-8 години ще бъдат заринати с неподозирани количества токсичен електро-слрап.
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато се набълбука достатъчно голяма критична маса с електрокари, още по-голяма критична маса ще се набълбука със зарядни станции и заради свръх предлагането и конкyренцията, ще почнат да се цакат с цените. да не говорим че до всяка фотоволтаична или вятърна централа ще има зарядни станции, които ще гледат да минимизират загубите когато тока на борсата е на нулева или отрицателна цена. Събота и неделя в България цената на тока беше смешните 90 стотинки на борсата.
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами тогава щом хем е лесно да отвориш станция, хем можеш да подбиеш цената и да убиеш конkуpенцията, какво чакаш? Започвай бизнес и ставай милионер.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    "Когато се набълбука достатъчно голяма критична маса с електрокари ще започне цакането с електроенергията. Тогава, аз ще ви пиша: "аз казах ли ви"."ти това ни го говориш от пет години, но с увеличаването на броя на електромобилите, още по-бързо се увеличаваха и възобновяемите източници и цените на тока вместо да се качват постоянно падаха. Накрая взеха че се вдигнаха до рекордни и нечувани стойности не заради електромобилите, а заради цените на изкопаемите горива и недостигът им. Нещо по въпроса
  • #18
    До 17 ( преди 1 година )
    Ослушват се но няма къде да идат когато дойде конглокенцията. И защо да съм дженди ве пенди или всеки който мисли логично е такъв за пендита като теб ? Не аз се правя на интересен а ти то е ясно, че собственика на станцията решава но и той ще дойде момент когато ако не свали цената няма да му ползват зареждането
  • #17
    до #11 ( преди 1 година )
    Ти от борсата ли купуваш бе дженди? Като ти дойде сметката за тока е все тая колко е струвал на борсата. Да ти покажа ли колко ми струва тока в Германия на домакинство. Да ти снимам ли сметката, за да се убедиш, че борсата няма много общо с крайната цена. Внъшност има. Ако на борсата вдигнат цените ги вдигат за крайните потребители, а ако ги смъкнат започват да се ослушват е не ги пипат. Я погледни цените на бързите зарядни станции и ела пак да ки се правиш на интересен с борсовите цени.
  • #16
    До 13 ( преди 1 година )
    Е то не става веднага но е неизбежно с времето и конглокенцията и е относително кое е евтино. Като падне петрола веднага ли го усещаш или както обикновено бавят поевтиняването максимално.. Като цяло за жалост няма как да се проверява лесно и бързо къде колко струва зареждането из Европа така, че не знам как да ти ги покажа ако има разбира се защото ако няма то значи просто слагат стотици проценти надценка защото няма конглокенция за сега..
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Или накратко - борсовите цени нямат значение. Има значение какво реши собственика на станцията. И след като сега народа зарежда на 1 лв защо да смъква цените. Виждаме го и с бензина - едни от най-ниските цени на петрол и метан, пък на колонката - скъпо
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Станциите усредняват цените на борсата за месеца и ти дават цена на киловатчас с печалба и щедър буфер, за да се предпазят от неочаквани поскъпвания. Както ги вдигаха на няколко пъти заради Руzzкия мир, така и ще започнат да ги свалят, защото цените на тока са 3 пъти по-ниски от пиковете миналата година. А с инсталираенто на хиляди гигаватчасове нови мощности, цената ще се срива, особено през деня.
  • #13
    до борсаджията ( преди 1 година )
    Вместо да цитираш цените на борсата, я покажи станциите, които се влияят от тази цена и са евтини.
fallback
Последни