fallback

Tesla Model Y измести Dacia Sandero като №1 в Европа

Електрическият SUV е най-продаваният автомобил през февруари

Европейските регистрации на Tesla Model Y се утроиха през февруари, изпреварвайки с минимална разлика Dacia Sandero в борбата за първото място по продажби. През втория месец на годината от кросоувъра са реализирани 18 446 брой на Стария континент, докато резултатът на румънския хечбек е 18 431.

Първото място в европейската класация на 28 държави, съставена от JATO Dynamics не е новост за Model Y, но резултатът определено е изненадващ, тъй като през февруари Tesla обикновено продава по-малко коли. Сега обаче ръстът спрямо същия месец на 2022 г. е огромен – цели 173%

Румънският модел също се справя много добре, като записва увеличение с 40% за една година, но въпреки това той губи първата си позиция, на която се изкачи през януари.  

Най-продаваните автомобили в Европа февруари 2023 г:

Tesla Model Y: 18 446 (+173%)

Dacia Sandero: 18 431 (+40%)

Peugeot 208: 16 180 (+10%)

Volkswagen T-Roc: 16 760 (+68%)

Opel/Vauxhall Corsa: 15 120 (+29%)

Toyota Yaris Cross: 14 772 (+54%)

Dacia Duster: 14 038 (+33%)

Fiat/Abarth 500: 13 542 (+35%)

Volkswagen Golf: 13 399 (-11%)

Skoda Octavia: 12 296 (+14%)

Ръст на продажбите записват и другите модели в челото. На трето място отново е Peugeot 208, който миналия месец намери 16 180 клиенти (+10%). Следва Volkswagen T-Roc – 15 760 продажби (+68%). Разстег показват Toyota Yaris Cross и Ford Focus, и двата с +54%, както и Nissan Qashqai, който се повишава с 68%.

От друга страна, има лек спад в продажбите на Volkswagen Golf (-11%), Peugeot 2008 (-6%), Citroen C3 (-14%) и Fiat Panda (-12%).

Трябва да се отбележи и ръста на електрическите автомобили през февруари, който е 33% спрямо същия месец на 2022 г. Той се дължи основно на пазарите в Германия, Франция, Нидерландия и Великобритания, като е в пълен контраст с поредното намаление (този път с 5%) на регистрациите на plug-in хибридни автомобили.

В европейската класация на plug-in хибридни автомобили за февруари на първо място остава Ford Kuga (+16%), следван от Volvo XC60 (+17%) и Lynk & Co 01 (+136%). Следват Kia Sportage - 1971 (нов), Volvo XC40 - 1704 (-34%), BMW 3-Series - 1686 (-44%), Mazda CX-60 - 1636 (нов), Hyundai Tucson - 1620 (-19%), Mercedes C-Class - 1618 (+222%) и Jeep Compass - 1588 (-11%).

fallback
  • #82
    анонимен ( преди 1 година )
    Колко българи могат да си купят Тесла ? Само крадци и схемаджии.С една заплата ,колкото и висока да е трябва да работиш 10 години само за нея/теслата/. Мерси ! Карам си Stepway *22 г. газ/бензин и си свиркам. Успех!
  • #81
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    А според тебе какво ли съм правил на 31-ви точно в края на месеца и как съм успял да "обслужа" за няколко часа десетина "клиенти" в няколко града и защо така след работно време, когато са си вкъщи. Сигурно съм им занесъл краставички за салатка? Наивник! А ако си мислиш, че поддръжката на имоти не е работа, жестоко се лъжеш! За тебе работа е само нещо с работно място на един и същ адрес и работно време, а автомобите са само баничарки. Друга работа и автомобили няма, защото не ти харесват!
  • #80
    Турбо ( преди 1 година )
    До 76.Тесльо твърдеше,че не му се налагало да работи и живеел от пасивни доходи.Сега нещо смени плочата на грамофона.
  • #79
    Гост ( преди 1 година )
    До 76.Да не си възобновил търговията с краставици?
  • #78
    Алекс ( преди 1 година )
    Dacia пред Volkswagen.Ти да видиш.
  • #77
    анонимен ( преди 1 година )
    Също така вие сте тези които обяснявате че за нищо не стават, а аз с конкретни примери доказвам, кога стават и кога НЕ СТАВАТ. СЪЩО ТАКА КЪДЕ СТАВА ТИ КЪДЕ НЕ СТАВАТ И ЗА КОГО СТАВАТ И ЗА КОГО НЕ СТАВАТ.Само че ти успяваш да асимилираш само една трета от информацията. Проблемът не е нито при мен нито при електромобилите и ако дам съвет на някоя позната, че някой мъж е подходящ за нея, не е нужно нито да излизам на срещи с него, нито да се женя за него нито пък да си лягаме за да доказвам нещ ...
  • #76
    До 75 ( преди 1 година )
    Мен ме остави на мира, само мненията в тази тема са писани в три различни града, между обслужването на двама различни клиента и по време на пътуването между тях. По-скоро вземи да обърнеш внимание на способността ти да разбираш написаното. Кога и къде съм казал че електромобилите стават за всеки още днес. Цитирай ме? Вие сте тези които обяснявате колко бързо ще навлязат електромобилите, а не аз. Аз винаги съм твърдял обратното. Вие ги чакате за утре и ги приемате за заплаха!
  • #75
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесларчо, по цял ден висиш във форумите да убеждаваш хората, колко хипер яки коли са тролеите. В същото това време нямаш пари да си купиш и да говориш и убеждаваш от собствен опит. Няма и изглед да имаш някога с това висене по форумите. Съмнявам се и книжка да имаш дори, като чета какви откровени глупости пишеш. Вземи се захвани с нещо, изкарай пари и си купи една Тесла пък тогава ела да ни убеждаваш в качествата и. До тогава си оставаш един теоретик и задклавиатурен суек.
  • #74
    анонимен ( преди 1 година )
    не мога да разбера логиката имаш 100 к за нормален тролей и да си броиш левчетата ирда мислиш къде по пътя има зарядно и да се страхуваш да натиснеш потенциометъра след някое ниско прелитащо за да стигнеш до морето за три часа
  • #73
    До 69 Гост ( преди 1 година )
    Колко евтино ти излиза на бензин да минеш 600 000км? Нямаш ли поне един познат завършил 3 клас да ти го сметне, след като тези сложни сметки не са ти по силите?
fallback
Последни