fallback

Tesla Model Y измести Dacia Sandero като №1 в Европа

Електрическият SUV е най-продаваният автомобил през февруари

Европейските регистрации на Tesla Model Y се утроиха през февруари, изпреварвайки с минимална разлика Dacia Sandero в борбата за първото място по продажби. През втория месец на годината от кросоувъра са реализирани 18 446 брой на Стария континент, докато резултатът на румънския хечбек е 18 431.

Първото място в европейската класация на 28 държави, съставена от JATO Dynamics не е новост за Model Y, но резултатът определено е изненадващ, тъй като през февруари Tesla обикновено продава по-малко коли. Сега обаче ръстът спрямо същия месец на 2022 г. е огромен – цели 173%

Румънският модел също се справя много добре, като записва увеличение с 40% за една година, но въпреки това той губи първата си позиция, на която се изкачи през януари.  

Най-продаваните автомобили в Европа февруари 2023 г:

Tesla Model Y: 18 446 (+173%)

Dacia Sandero: 18 431 (+40%)

Peugeot 208: 16 180 (+10%)

Volkswagen T-Roc: 16 760 (+68%)

Opel/Vauxhall Corsa: 15 120 (+29%)

Toyota Yaris Cross: 14 772 (+54%)

Dacia Duster: 14 038 (+33%)

Fiat/Abarth 500: 13 542 (+35%)

Volkswagen Golf: 13 399 (-11%)

Skoda Octavia: 12 296 (+14%)

Ръст на продажбите записват и другите модели в челото. На трето място отново е Peugeot 208, който миналия месец намери 16 180 клиенти (+10%). Следва Volkswagen T-Roc – 15 760 продажби (+68%). Разстег показват Toyota Yaris Cross и Ford Focus, и двата с +54%, както и Nissan Qashqai, който се повишава с 68%.

От друга страна, има лек спад в продажбите на Volkswagen Golf (-11%), Peugeot 2008 (-6%), Citroen C3 (-14%) и Fiat Panda (-12%).

Трябва да се отбележи и ръста на електрическите автомобили през февруари, който е 33% спрямо същия месец на 2022 г. Той се дължи основно на пазарите в Германия, Франция, Нидерландия и Великобритания, като е в пълен контраст с поредното намаление (този път с 5%) на регистрациите на plug-in хибридни автомобили.

В европейската класация на plug-in хибридни автомобили за февруари на първо място остава Ford Kuga (+16%), следван от Volvo XC60 (+17%) и Lynk & Co 01 (+136%). Следват Kia Sportage - 1971 (нов), Volvo XC40 - 1704 (-34%), BMW 3-Series - 1686 (-44%), Mazda CX-60 - 1636 (нов), Hyundai Tucson - 1620 (-19%), Mercedes C-Class - 1618 (+222%) и Jeep Compass - 1588 (-11%).

fallback
  • #32
    Именно де ( преди 1 година )
    Нямат фотоволтаици върху паркингите... Все още. Мога да се обзаложа че само след пет години голяма част от почти всички открити паркинги не само на billa и метро а дори и служебните ще са покрити с фотоволтаици и ще имат зарядни станции. Първо по белия свят, а по-късно и в България, че тук по разбираеми причини ще трябва да изчакаме електромобилите да станат на 10-15 години за да узреят за "нов внос"
  • #31
    Турбо ( преди 1 година )
    Цените на бърза зарядна станция са вече левче квтч,в Европа е 1 евро.Евтината енергия от контакта в гаража е до 200 км или до първата зарядна станция.
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    Повечето Кауфланд имат по 2-3 безплатни станция - имат инфраструктурата и знанията. Но защо не са ги направили 20-30 евтини и да печелят? Смяташ ли че не им е минало през акъла?
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    Цените в момента са високи заради несигурността, причинена от диктатора с име на влагалище. Успокоят ли се нещата, цените веднага ще го отразят.
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    Кое метро и Кауфланд имате паркинги покрити с панели? И защо мислиш че ще инвестират в повече панели отколко трябват за техния бизнес?
  • #27
    До 20 ( преди 1 година )
    Защо да правя зарядна станция като все още не се е сбъднала мечтата ти как за една седмица или по-скоро от утре по ваши думи ще има 2 милиона електромобила в България. Ние може да харесваме ИДЕЯТА за електромобили, които се зареждат с евтина възобновяема енергия, но не вярваме като вас в дядо коледа, мармотите и тем подобни за да си хвърляме парите за глупости, а можем да си правим сметката. Сметката е че не 2 милиона, а само 200 000 електромобила ще има в България не утре, а най-рано 2040
  • #26
    До 23 ( преди 1 година )
    Не е нужно да си тормозиш мозъка с неща които не разбираш. Не е нужно да ходиш до фотоволтачния парк за да си купиш ток. Вместо ти да ходиш при тока, той идва при тебе. Цената за транспорт на киловатчас е само 7 стотинки от която и да е точка на България до твоя контакт. Но пък щом казваш, че открити паркинги има само извън цивилизацията, ще ми обясниш ли къде си паркираш автомобила като ходиш да пазаруваш в метро kaufland или billa? Там няма да плащаш 7 ст. За доставка на ток от панела отгоре
  • #25
    До пръцльо ( преди 1 година )
    "Да се готвят депата за рециклиране, че след 5-8 години ще бъдат заринати с неподозирани количества токсичен електро-слрап." Имам лоша новина за тебе. Депата вече са почти готови и следващите пет до осем години ще работят на загуба, защото рециклиращи компании вече има много, но се оказа че батериите нямали чак толкова кратък живот и към момента не могат да запълнят дори минимална част от производствения капацитет поне да си намалят загубите. Повечето се очаква да фалират. Няма суровини.
  • #24
    До 20 ( преди 1 година )
    А защо мислиш че в момента бързите зарядни станции никнат като гъби след дъжд в България? Можеш ли да сметнеш колко процента им е била надценката последната събота и неделя? Знам че не можеш за това ще ти кажа, че била над 1000%. Тоест от 100 лв платена сметка за ток са изкарали над 1000 лв печалба. Не е лошо, а? Но като станат много маймунките на клона, такива печалби ще са не мислими и ще се задоволяват "само" с 50-100% надценка. Забележи, че говоря в минало време за отминали събития.
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Само една подробност. Къде се намират големите фотоволтаични паркове? Обикновено далеч от цивилизацията. Голям кеф ще е всяко зареждане да ти отнема от 2 до 3 часа с пътуването дотам и обратно. И какво правим ако се заоблачи докато отиваш на там?
fallback
Последни