fallback

Tesla Model Y измести Dacia Sandero като №1 в Европа

Електрическият SUV е най-продаваният автомобил през февруари

Европейските регистрации на Tesla Model Y се утроиха през февруари, изпреварвайки с минимална разлика Dacia Sandero в борбата за първото място по продажби. През втория месец на годината от кросоувъра са реализирани 18 446 брой на Стария континент, докато резултатът на румънския хечбек е 18 431.

Първото място в европейската класация на 28 държави, съставена от JATO Dynamics не е новост за Model Y, но резултатът определено е изненадващ, тъй като през февруари Tesla обикновено продава по-малко коли. Сега обаче ръстът спрямо същия месец на 2022 г. е огромен – цели 173%

Румънският модел също се справя много добре, като записва увеличение с 40% за една година, но въпреки това той губи първата си позиция, на която се изкачи през януари.  

Най-продаваните автомобили в Европа февруари 2023 г:

Tesla Model Y: 18 446 (+173%)

Dacia Sandero: 18 431 (+40%)

Peugeot 208: 16 180 (+10%)

Volkswagen T-Roc: 16 760 (+68%)

Opel/Vauxhall Corsa: 15 120 (+29%)

Toyota Yaris Cross: 14 772 (+54%)

Dacia Duster: 14 038 (+33%)

Fiat/Abarth 500: 13 542 (+35%)

Volkswagen Golf: 13 399 (-11%)

Skoda Octavia: 12 296 (+14%)

Ръст на продажбите записват и другите модели в челото. На трето място отново е Peugeot 208, който миналия месец намери 16 180 клиенти (+10%). Следва Volkswagen T-Roc – 15 760 продажби (+68%). Разстег показват Toyota Yaris Cross и Ford Focus, и двата с +54%, както и Nissan Qashqai, който се повишава с 68%.

От друга страна, има лек спад в продажбите на Volkswagen Golf (-11%), Peugeot 2008 (-6%), Citroen C3 (-14%) и Fiat Panda (-12%).

Трябва да се отбележи и ръста на електрическите автомобили през февруари, който е 33% спрямо същия месец на 2022 г. Той се дължи основно на пазарите в Германия, Франция, Нидерландия и Великобритания, като е в пълен контраст с поредното намаление (този път с 5%) на регистрациите на plug-in хибридни автомобили.

В европейската класация на plug-in хибридни автомобили за февруари на първо място остава Ford Kuga (+16%), следван от Volvo XC60 (+17%) и Lynk & Co 01 (+136%). Следват Kia Sportage - 1971 (нов), Volvo XC40 - 1704 (-34%), BMW 3-Series - 1686 (-44%), Mazda CX-60 - 1636 (нов), Hyundai Tucson - 1620 (-19%), Mercedes C-Class - 1618 (+222%) и Jeep Compass - 1588 (-11%).

fallback
  • #42
    Гост ( преди 1 година )
    Зарядните на Тесла в Европа работят на 80 евроцента от Нова година.Останалите бързи зарядни са по скъпи и цената е 90 евроцента до едно евро.
  • #41
    До 39 ( преди 1 година )
    Само 350 км дневно са 120 000 км годишно става смешно да кажеш, че е малко пък, че няма да покрие 100% а 90% примерно едва ли е фатално
  • #40
    До 36 ( преди 1 година )
    Тези които разбират от математика обикновено познават цифрите и могат да смятат за разлика от тебе. Дори третокласниците знаят, че за споменатата от тебе изсмукана от пръстите цена от 160 к за тесла модел y можеш да купиш не един, а почти два броя от тях. За стотина хиляди лв ги вземаха преди намаленията и без да ползват субсидиите които ползват германците. Цената е близка до преките конглокенти bmw 3 и mercedes c
  • #39
    До 35 ( преди 1 година )
    Евтино шофиране от контакта само 300-400 км на ден,в двете посоки.Ще ти трябва кабел 300-400 км за да се свържеш евтино с гаража.
  • #38
    До 31 ( преди 1 година )
    Това с 1 евро за квтч зареждане е поредната лъжа разбира се но вие сте свикнали. На Тесла например е около 50 цента и другите са около тази цени най-често и не казвам, че е достатъчно евтино но не е 1 евро за всеки който 100% разлика има значение просто вървиш половин година след събитията.
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    Даже ще ти дам конкретен пример защо дори по един долар на ден, на мен не ми излиза сметката, въпреки че е супер оферта. Ами защото минавам по по-малко от 1 000 км на месец през по-голямата част от годината, тоест ако заредя от контакта ще ми струва 28 лв, което е почти два пъти по-малко от 30 долара. За година ще давам 280 лв за ток за да мина 10 000 км, вместо 2000 лв за гориво. Дали си заслужава да си купя електромобил за 100 000, който е три пъти по-скъп от сегашния ми автомобил? Твърдо НЕ!
  • #36
    анонимен ( преди 1 година )
    Даваш 160к за кола и после да говориш за разход е финансова неграмотност, показва непознаване на материали по математика от 3 клас и доказва още веднъж колко са облъчени последователите на най-големия инфлуенсър.
  • #35
    До 33 ( преди 1 година )
    Кога и къде и как съм твърдял че електричките са евтини за шофиране за всеки? Това е точно като твърдението че някога съм твърдял че от утре ще има два милиона електромобила в българия при положение че ви набивам в главите нон стоп, че дори през 2050 никой не ви пречи да си карате дизелите. Електромобилите са оферта само и единствено, САМО И ЕДИНСТВЕНО, ЗАПОМНИ ЛИ, ако караш МНОГО КИЛОМЕТРИ и то ВСЕКИ ДЕН и можеш да зареждаш ОТ КОНТАКТА иначе е пълна набутвация И НЯМА ИЗБИВАНЕ.
  • #34
    До 31 ( преди 1 година )
    Знам че не знаеш английски и трудно ще намериш информация за това което говоря, но ето ти едно примерно заглавие на което можеш да пуснеш google преводач, за да не мислиш че те лъжа. Tesla announces unlimited overnight charging for $30 per month.Тоест за 30 долара абонамент на месец, всяка нощ можеш да зареждаш колкото си искаш енергия. А да ти се по един долар на ден. Нали така или иначе пътуваш по 1000 километра на ден, ако пътуваш всяка нощ вместо през деня, ще минаваш 1000 км за 1$
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    Тогава какво си тръгнал да рекламираш колко е евтино да караш електричка. И как има зарядни навсякъде. Като сам казваш че в Европа ще стане след 5 (бих добавил до 10) години. Тук след 10-15. За това време всичко може да стане. Да припомня че само преди 15 години дизела беше светия граал. Пък какво излезе.
fallback
Последни