IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen дава само 15 години живот на новите автомобили

След това се спират софтуерната поддръжка и производството на резервни части

Volkswagen определи живота на автомобила като максимум 15 години, което вероятно ще бъде критикувано от много от потребителите на стари коли, както и от цялата автомобилна общност. Една кола трябва да издържи много по-дълго, особено ако се поддържа правилно.


Volkswagen


Въпреки това 15-годишният експлоатационен живот дава на Volkswagen повече контрол върху това как се поддържат колите. резервните части се предоставят от поддоставчици и тези доставчици трябва да актуализират своите производствени линии, за да обслужват широката гама от нови превозни средства.

В крайна сметка по-старите модели отстъпват място на по-новите версии - обикновено това е продиктувано от търсенето, но в някои случаи самите автомобилни производители изискват от доставчиците да модернизират производствените линии, особено при пускането на автомобили от ново поколение.

Отказът от поддръжка на по-стари автомобили се дължи и на технологията, използвана от доставчиците. Полупроводниците, например, се развиват с бързи темпове и днешните резервни части ще бъдат много скъпи за производство след 20 години.

Volkswagen ще поддържа софтуера на автомобилите в продължение на 15 години, но това не означава, че автомобилите ще спрат да работят, когато вече не разполагат с допълнителни актуализации. Както при компютър с Windows, тези машини ще продължат да работят според очакванията след края на поддръжката. Единствената разлика е, че няма да има нови корекции, така че грешките и уязвимостите в софтуера ще останат.

Това в крайна сметка може да се превърне в проблем със сигурността за цялата индустрия. Подобна тенденция се наблюдава в света на софтуера, където компании като Microsoft изпитват трудности да убедят потребителите да надстроят до нови версии. Операционната система Windows 7, например, която се появи през 2009 г. и бе спряна през 2020 г., все още е популярна.

Подобен проблем може да възникне в автомобилната индустрия, тъй като получаването на софтуерна поддръжка е като закупуване на нова кола. Въпреки това, в сравнение с компютрите, автомобилите са много по-скъпи и купувачите вероятно ще се съпротивляват на тази тенденция много по-дълго.


0 от 500
  • #21
    7 rate up comment 5 rate down comment
    ДонБарбарон ( преди 1 година )
    Да си взема кола и да се интересувам от софтуерните и актуализации е същото като да си взема чук и да очаквам нов софтуер за него
  • #20
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Аз и сега не виждам причина една кола да бъде използвана повече от 20 години...мисля че една кола би трябвало да бъде използвана не по-малко от 10 и не повече от 20 години...извън тези граници употребата е нерентабилна...
  • #19
    20 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е нито екологично нито практично колите да имат само 15 години живот. При днешните материали и технологии могат да се произвеждат автомобили които да издържат поне 40- 50 години експлоатация и милиони километри. Ако се замислите технически какво всъщност убива автомобилите ще видите че абсолютно всичките проблеми могат да бъдат решени в днешно време. И най интересното че това няма да повлияе на цената кой знае колко. Може би едни 10% нагоре. Проблемът винаги е бил в печалбата!
  • #18
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    То и без тва новите вагени след 5тата година стават доста скъпи за подръжка.
  • #17
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    При това положение колите втора употреба рязко ще поевтинеят. Не, че ме вълнува много, но все пак си купувам нови коли ина 5-тата година, когато продавам ще се наложи да взема по-малко пари, което не е съвсем ок според мен. Сега го обявяват, но реално това действа много отдавна. Още от 90-те години немските автомобилни марки са направили картел с идеята за контролирано качество на автомобилите си. Сметнали са че нямат сметка да са здрави и дълговечни. От тогава немското качество рязко спада.
  • #16
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За това пък има достатъчно производители които е произвеждат части. Не знам кой ходи да купува оригинална част от дилър, ако колата е на повече от 5години. Да не говорим, че това със софтуера е безсмислено, а и е пълно с гаражни майстори, които са даже по-добри от тези в лицензираните сервизи и се оправят много по-добре от тях със софтуера.
  • #15
    7 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На Тойотка уМирай животът на резервоарите е точно 15 г. и примерно ако си купиш уМирайка през 2020, на колата пише "Не зареждай след 2035!". Яко, а?
  • #14
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В сравнение с бъдещето, пъклено замислено от Тойотка, тези 15 г. ще ви се сторят като вечност! Водородчетата и издържат в реални условия 150-250 хил. км. според начина на ползване, а после - дай 10 000 евро за нови горивни клетки! И недай си Боже да отидеш на пикник и да си оставиш колата включена да свири радиото - веднага си отиват завинаги едни 700 км пробег!
  • #13
    15 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дериватите на ВАГ са с експоатационен живот 7-8 год. макс. И то ако на година навърташ не повече от 20 000 км. Китайците произвеждат по-качествено дори.
  • #12
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Колите на тази марка са така или иначе еднодневки. Така, че мога да кажа само, че доста са се надценили с тези 15 г. Другото, което забелязвам е, че все ни тикат да купуваме нови и все по-нови коли. Измислили са схемата с емисиите и това един от козовете им да ни карат да купуваме все по"екологични" трошляци. А какво е екологичното да попитам производството и рециклирането на коли? Черпи се огромен ресурс енергия и се ползват много материали, които не подлежат на рециклиране. Всичко е пунта-мара