fallback

Проучване доказва, че батериите на електромобила не са проблем

При едва 1,5% от над 15 000 превозни средства се е наложила замяна

Притесненията за живота на батерията отлагат решението ви за покупка на електрическа кола? Оказва се, че това не е никакъв проблем. Поне това сочат резултатите от проучване на компанията Recurrent Auto.

Резултатите сочат, че като цяло батериите се сменят рядко, като при повечето устройства това става по гаранция. Експертите са установили, че от общо 15 000 електрически превозни средства само 1,5% са сменили батериите си. Изключват се масовите сервизни акции, като тази, която засегна Chevy Bolt (2017-2019 година).

Изследването установява също, че повече замени на батериите са станали, докато колата все още е в гаранция. И ако при стандартен производител на автомобили тя е 3 или 5 години, при електромобилите тя е 8 години, като някои компании предлагат дори повече.

Друго важно откритие на експертите от Recurrent Auto е, че разграждането на батерията не е линейно. Едно електрическо превозно средство може да изпита забележимо намаляване на електрическия пробег през първите 32 000 км, но след това нещата се стабилизират и той си остава същият в продължение на няколко години.

Идеята на изследването на Recurrent Auto е да осигуря по-голяма доверие в електрическите превозни средства, което ще доведе и до ускоряване на приемането им от потребителите. Експертите от компанията все пак се застраховат, като посочват, че съобщените резултати не са 100% надеждни, тъй като секторът на електромобили все още е много млад и няма пълна картина за живота на батерията за дълъг период. Също така не е ясно как се отразява бързото зареждане с постоянен ток върху здравето на самата батерия.

fallback
  • #2
    двг ( преди 1 година )
    A колко процента от ДВГ сменят двигатели? :)
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    "тъй като секторът на електромобили все още е много млад и няма пълна картина за живота на батерията за дълъг период." Всъщност в живота на батерията не зависи от периода време, а от броя цикли зареждане и как става това зареждане. Както се вижда от изследването, капацитета пада за първите 32 хиляди километра, а не за първите еди колко си месеца или години. Един навърта 32 000 км за година, а на средностатистическият шофьор му отнема три години да ги навърти.
fallback
Последни