fallback

Проучване доказва, че батериите на електромобила не са проблем

При едва 1,5% от над 15 000 превозни средства се е наложила замяна

Притесненията за живота на батерията отлагат решението ви за покупка на електрическа кола? Оказва се, че това не е никакъв проблем. Поне това сочат резултатите от проучване на компанията Recurrent Auto.

Резултатите сочат, че като цяло батериите се сменят рядко, като при повечето устройства това става по гаранция. Експертите са установили, че от общо 15 000 електрически превозни средства само 1,5% са сменили батериите си. Изключват се масовите сервизни акции, като тази, която засегна Chevy Bolt (2017-2019 година).

Изследването установява също, че повече замени на батериите са станали, докато колата все още е в гаранция. И ако при стандартен производител на автомобили тя е 3 или 5 години, при електромобилите тя е 8 години, като някои компании предлагат дори повече.

Друго важно откритие на експертите от Recurrent Auto е, че разграждането на батерията не е линейно. Едно електрическо превозно средство може да изпита забележимо намаляване на електрическия пробег през първите 32 000 км, но след това нещата се стабилизират и той си остава същият в продължение на няколко години.

Идеята на изследването на Recurrent Auto е да осигуря по-голяма доверие в електрическите превозни средства, което ще доведе и до ускоряване на приемането им от потребителите. Експертите от компанията все пак се застраховат, като посочват, че съобщените резултати не са 100% надеждни, тъй като секторът на електромобили все още е много млад и няма пълна картина за живота на батерията за дълъг период. Също така не е ясно как се отразява бързото зареждане с постоянен ток върху здравето на самата батерия.

fallback
  • #12
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 7: "Например за новите батерии на тесла 4680, бяха симулирали брой зареждания които се равняват на 3,6 милиона километра пробег.." Бас държа че това е поредната пропагандна партенка / фейк-нюз. Я дай оригинален линк къде си го прочел това че да се посмея на глупостта ти..
  • #11
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Хех, тия Recurrent *** да не би да са някаква сертифицирана организация по измервания и стандартизация? Нее, това е малка фирмичка занимаваща се с прекупко-пре-продажби на електромобили на старо. Пропагандна партенка от класа е както изследването им, така и масовото му журналистическо отразяване.
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Шминти, айде по-сериозно - изхождаш от презумпцията, че твоя ток ще е без пари и че цената на самия автомобил е равна - и за двете неща няма изгледи. Дори изравняването на цените им е прогноза, а тока ще става все по-скъп (дори ще прогнозирам, че нощна тарива ще се превърне в солената). На баща ми колата е от 22 години в къщи взета върната от лизинг километрите и са 300 000 мотора безупречен! Ти няма да може да кажеш същото за ел мотор на подобни км, камо ли за батерията...
  • #9
    Шминтирит ( преди 1 година )
    Но има една друга малка подробност която все пропускаш. За тези 10 години ще си минал 400 хиляди километра като вероятно ще си сменям поне два автомобила за да ги минеш и ще си изхарчил 32 000 литра гориво. Смяташ ли, че батерията струва повече от горивото? И не забравяй че старата батерия няма да е за изхвърляне а и за нея можеш да вземеш пари и то не малко, защото все още става за съхранение на енергия.
  • #8
    Шменти капели ( преди 1 година )
    "Аз навъртам около 40 хил на година - тоест ако приемем, че масовите ел автомобили са с 400 км пробег по WLTP още от година 1ва ще съм на нещо като 350-370 км пробег"Всъщност пробега ще е паднал на 360 км на 10-та година. При 40 000 км, правиш средно по 3333 километра на месец и стотина километра на ден. Ако го зареждаш всяка нощ няма да разбереш разликата, а ако правиш дълги глоксове и караш автомобила само два пъти в месеца по 1600 км, просто ще направиш едно зареждане допълнително.
  • #7
    До 5 ( преди 1 година )
    Така е, батериите са консуматив, който се сменя на всеки 2 до 5 хиляди цикъла, след като капацитета му падне под 80% от първоначалния. Например за новите батерии на тесла 4680, бяха симулирали брой зареждания които се равняват на 3,6 милиона километра пробег и батерията е станала за смяна защото вече вместо 500 изминава само 400 км пробег с едно зареждане. Жалка история. Един двигател може да изкара според вас поне 10 пъти повече нали?
  • #6
    Шминтирит ( преди 1 година )
    Абе умнико, знаеш ли с колко спадат за първите 32 000 км? Капацитетът пада с пет-шест процента, като пробега остава 95% от първоначалния. До 200 000 мили, което е над 300 хиляди километра, капацитета пада до 90-92% от първоначалния и почти спира да пада и се задържа такъв. А са забравили да споменат в статията, че тези 1,5% се отнасят за nissan leaf, който не стига че е с малка батерия и за 1000 километра се зарежда 3-4 пъти повече пъти, но и е с въздушно охлаждане
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Батериите са консуматив, обаче често цената им е повече от половината от тази на автомобила и ремонт се отказва и се препоръчва замяна, та след 10-тата година я камилата я камиларя.
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 1. Аз навъртам около 40 хил на година - тоест ако приемем, че масовите ел автомобили са с 400 км пробег по WLTP още от година 1ва ще съм на нещо като 350-370 км пробег (като и той не е реален, а тестови зимата говорим за 200 и) и това ще се влошава дори и да е бавно...
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Значи 1.5 при атомобили в гаранция!!! А какво ще стане след 10тата година? 15? 25? 55%? Ако 1.5 от относително новите автомобили сменят колко ще сменят като остареят? :) Историята мълчи :D
fallback
Последни