fallback

Проучване доказва, че батериите на електромобила не са проблем

При едва 1,5% от над 15 000 превозни средства се е наложила замяна

Притесненията за живота на батерията отлагат решението ви за покупка на електрическа кола? Оказва се, че това не е никакъв проблем. Поне това сочат резултатите от проучване на компанията Recurrent Auto.

Резултатите сочат, че като цяло батериите се сменят рядко, като при повечето устройства това става по гаранция. Експертите са установили, че от общо 15 000 електрически превозни средства само 1,5% са сменили батериите си. Изключват се масовите сервизни акции, като тази, която засегна Chevy Bolt (2017-2019 година).

Изследването установява също, че повече замени на батериите са станали, докато колата все още е в гаранция. И ако при стандартен производител на автомобили тя е 3 или 5 години, при електромобилите тя е 8 години, като някои компании предлагат дори повече.

Друго важно откритие на експертите от Recurrent Auto е, че разграждането на батерията не е линейно. Едно електрическо превозно средство може да изпита забележимо намаляване на електрическия пробег през първите 32 000 км, но след това нещата се стабилизират и той си остава същият в продължение на няколко години.

Идеята на изследването на Recurrent Auto е да осигуря по-голяма доверие в електрическите превозни средства, което ще доведе и до ускоряване на приемането им от потребителите. Експертите от компанията все пак се застраховат, като посочват, че съобщените резултати не са 100% надеждни, тъй като секторът на електромобили все още е много млад и няма пълна картина за живота на батерията за дълъг период. Също така не е ясно как се отразява бързото зареждане с постоянен ток върху здравето на самата батерия.

fallback
  • #32
    Гостенино ( преди 1 година )
    Точно така ЩЕ стане, ЩЕ си купя електромобил (бъдеще време), когато (условие) се изравнят цените. Може да ми зададеш този въпрос когато вече е станаЛО (Минанало свършено време). Научи ги накрая тези времена и причинно-следствени връзки!
  • #31
    Гост ( преди 1 година )
    Батерии издържащи милиони цикли на зареждане.Какво чакаш още ,теслю.
  • #30
    Гост ( преди 1 година )
    Евтина Тесла с цена равна на автомобил с двг, безплатна енергия за зареждане,18 к. долара за батерията след бракуване на Теслата.Е сега вече е време да си купиш Тесла и да слезеш от нафтенката.
  • #29
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Иначе е ясно че има батерии които изкарват много цикли, но там плътността на енергията е по-различна. Батерията на един Приус на 200к км като нищо има 50 000 цикъла в реални условия.
  • #28
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 23: Ха-ха-ха! Статия "счупен телефон". Тест в лабораторни условия при постоянна температура и ток на разряд, които нямат нищо общо с релните, т.е. температури от -30 до +60 градуса и разряд 0-10С. Пълен пропаганден кьорфишек за шарани като тебе.
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    Новина от днес: "Да заредиш електромобила си от ВЕЦ вече е възможно в България" в нея четемЗарядната станция е произведена от АББ, а за да заработи, са закупени съответните съоръжения, трафопостове и тя се захранва директно през трансформатор от ВЕЦ-а. Мощността и е 184 kW, като тя е от т.нар. supercharger и се захранва единствено и само от водната централа със 100% зелен ток.Предвид това, че енергията е наша ние сме я пуснали на изключително ниска цена 50 ст. за kWh, като масово са ок ...
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Новина от днес: "Да заредиш електромобила си от ВЕЦ вече е възможно в България" в нея четемЗарядната станция е произведена от АББ, а за да заработи, са закупени съответните съоръжения, трафопостове и тя се захранва директно през трансформатор от ВЕЦ-а. Мощността
  • #25
    Шменти капели ( преди 1 година )
    "изхождаш от презумпцията, че твоя ток ще е без пари и че цената на самия автомобил е равна - и за двете неща няма изгледи." Токът не е без пари. Сега нощната е 14 стотинки. 11 200 лв за 400 000 км. На дневна 20 000. Колко струват 32 000 литра гориво? Масла филтри свещи кабели ремъци водни помпи за 400 000 км без дори да имаш повреда? А и цената на автомобила може да се окаже същата след продажба след 10 години. Само батерията на катастрофирал автомобил е 18 000 долара.
  • #24
    Пак за смях ( преди 1 година )
    В същото време, ако една частично изтощена батерия се презареди с 25-50%, но не до пълното си ниво, тогава дори след 15 хиляди цикъла има минимално разграждане на елементите в нея, а понякога такова изобщо не се наблюдава.Според професора ежедневните пътувания до работното място са идеални, когато зарядът падне от 80% на 70%, последван от презареждане обратно до 80%. В този случай батерията може да издържи почти вечно.
  • #23
    Смешен каскет ( преди 1 година )
    Дан симулира цикли на зареждане и разреждане от 0 до 80%, което се равнява на около 350 километра пробег в съвременните електромобили Tesla. След 10 хиляди цикъла батериите все още са в изправност с приемливо ниво на влошаване на качеството на заряда.Това е еквивалентно на 3.5 милиона километра за автомобил. Освен това Дан потвърди добре известния факт, че батериите се влошават най-вече, когато са напълно заредени и напълно разредени.
fallback
Последни