fallback

Проучване доказва, че батериите на електромобила не са проблем

При едва 1,5% от над 15 000 превозни средства се е наложила замяна

Притесненията за живота на батерията отлагат решението ви за покупка на електрическа кола? Оказва се, че това не е никакъв проблем. Поне това сочат резултатите от проучване на компанията Recurrent Auto.

Резултатите сочат, че като цяло батериите се сменят рядко, като при повечето устройства това става по гаранция. Експертите са установили, че от общо 15 000 електрически превозни средства само 1,5% са сменили батериите си. Изключват се масовите сервизни акции, като тази, която засегна Chevy Bolt (2017-2019 година).

Изследването установява също, че повече замени на батериите са станали, докато колата все още е в гаранция. И ако при стандартен производител на автомобили тя е 3 или 5 години, при електромобилите тя е 8 години, като някои компании предлагат дори повече.

Друго важно откритие на експертите от Recurrent Auto е, че разграждането на батерията не е линейно. Едно електрическо превозно средство може да изпита забележимо намаляване на електрическия пробег през първите 32 000 км, но след това нещата се стабилизират и той си остава същият в продължение на няколко години.

Идеята на изследването на Recurrent Auto е да осигуря по-голяма доверие в електрическите превозни средства, което ще доведе и до ускоряване на приемането им от потребителите. Експертите от компанията все пак се застраховат, като посочват, че съобщените резултати не са 100% надеждни, тъй като секторът на електромобили все още е много млад и няма пълна картина за живота на батерията за дълъг период. Също така не е ясно как се отразява бързото зареждане с постоянен ток върху здравето на самата батерия.

fallback
  • #42
    До 41 ( преди 1 година )
    Мощността е най-малкия проблем. За да има смисъл цялата тази работа, първо батериите трябва да имат достатъчно дълъг живот, иначе купуваш котка в чувал. Засега единствените батерии с достатъчно дълъг живот са новите батерии 46 80 на тесла, но пък те нямат опция за връщане на ток. Ще видим какви ще ги измъдрят с пикапа и евентуално оттам технологията ще може да се пренесе и към останалите автомобили. Аз не бързам и ще изчакам технологията да узрее. Гост се е разбързал, все едно му свършва времето
  • #41
    анонимен ( преди 1 година )
    Тая работа с пауър банката и тя е доста спорна. На Kia и Hyunday V2L технологията пуска 3 кВ през кабел за 800 лв и тяхното е най-евтиното решение.Даже не знам дали има нещо което пуска повече ток (мисля, че Hummer EV може да пуска 25 ампера 6 кВт)
  • #40
    Гостенино ( преди 1 година )
    За толкова години толкова ли не разбра, че ценя електромобилите повече като power bank на колела, отколкото като средство за придвижване, при положение че повечето ми глоксове са градско и няма абсолютно никакво значение какъв автомобил карам? Аз не въртя като вас по 50-100 000 км на година, за да имам някакви ползи от електромобила и не минавам ежедневно по 1500 км без да спирам до тоалетна, за да се интересувам от 16-часово каране без спиране.
  • #39
    анонимен ( преди 1 година )
    Пак ли имаш проблем с паметта и за 169 път трябва да ти повтарям, че цената не е най-важния фактор, а способността на електромобила да съхранява енергия която после мога да ползвам за захранване на къщата или дори за връщане в мрежата? В противен случай винаги ще предпочета да си купя имот или друг източник на пасивен доход, вместо електромобил за същите пари, защото ще има по-голяма възвръщаемост на инвестицията. Въпрос на сметки, а не на емоция или на его в твоя случай!
  • #38
    Гост ( преди 1 година )
    Теслю,ще почакаме цените на електромобилите да се изравнят с двг,да те чуем тогава какво ново двайсет ще измислиш пак,като причина да не си купиш електромобил.
  • #37
    До 35 ( преди 1 година )
    Разбира се че е глупаво да смениш батерия за собствена сметка след изтичане на гаранцията. Това е като да смениш двигател защото ти е протекла гарнитурата. Вместо да се смени е много по логично да си ремонтираш старата батерия и именно това се случва с голяма част от внесените в България електромобили. В по-голямата част проблемът не е в клетките а в окислени конектори или проблем с охладителната система. Падането на капацитета е бавен процес и не става от раз. Проблемът винаги е друг.
  • #36
    анонимен ( преди 1 година )
    От тази графика най-важният извод е главоломното развитие - Модел X е по-нов от S, 3 е по-нов и от него, а Y е най-новият. Очевидно батериите стават все по-издържливи и сигурни. И това е с текущите клетки, а нови, по-добри технологии се разработват от десетки компании. След 10 г., никой дори няма да се сеща, че с батериите е имало редки проблеми.
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    Като не е проблем, защо ги сменят? На изгорелите електрички поради причина батерия нищо не сменят, а за рециклиране отиват. А извън гаранцията никой не сменя батерия, защото икономически е неизгодно. Цената и е толкова висока, че е по-добре да смениш колата. Това обаче в никакъв случай не значи, че няма проблем с батериите. А самото проучване от кого ли е финансирано ще бъде много интересно. Мога да се хвана на бас, че е от някой, който е в бизнеса с електромобили.
  • #34
    Joker ( преди 1 година )
    Не е проблем,защото все още не е дошъл проблема.
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    "Тест в лабораторни условия при постоянна температура и ток на разряд, които нямат нищо общо с релните, т.е. температури от -30 до +60 градуса и разряд 0-10С."Батериите на prius при какви температури работят? Имат ли водно охлаждане и отопление които да ги държат в оптимални температури? При колко С заряд и разряд работят?
fallback
Последни