Видео от катастрофа с Audi e-tron обикаля социалните мрежи и странното е, че батерията на автомобила излетя при инцидента, което не трябва да става. Засегнат ли е моделът от структурни проблеми, задава въпрос Autoevolution, но отговор на този въпрос може да се даде едва след разследване.
Катастрофата е заснета от друг автомобил край канадския град Ричмънд в Британска Колумбия. Сблъсъкът е на кръстовище между Audi e-tron и Toyota Corolla, като 31-годишният мъж от германската гола не е пострадал тежко, а 49-годишният шофьор на японската е настанен в болница без опасност за живота.
Водачът на Audi-то се разсейва при приближаването на светофара с червена светлина. И след като вижда в последния момент ситуацията, опитва да заобиколи от дясно спрялата кола. Тогава обаче връхлита върху преминаващата на зелено Corolla и удря японската кола в задната част. При тежкия сблъсък батерията на e-tron изхвърча, което се вижда и от видеото, и се запалва.
Най-тежката отделна част от електрическите коли е батерията - между една четвърт и една трета от общото тегло на EV. Литиево-йонната батерия на Audi e-tron тежи 728 кг. Електрическите превозни средства са изградени с батерийни пакети като част от структурата на каросерията си, което увеличава устойчивостта на усукване и допринася за високо ниво на безопасност.
Autoevolution допълва, че това, което от Audi твърдят на своя технологичен портал за e-tron (сега Q8 e-tron) - първият масово произвеждан електрически автомобил на марката е, че литиево-йонната батерия е закрепена към каросерията в 35 точки, което води до усъвършенствана структура при удар. Въпреки това, при катастрофата с висока скорост в Ричмънд батерията изхвърча във въздуха.
Според изданието фактът, че батерията се отделя от каросерията е смущаващ, намеквайки за потенциални структурни проблеми за електрическия SUV на Audi. Не е ясно дали това е единичен случай, или батерия е изхвърлена и при други катастрофи с Audi e-tron. Компанията не е коментирала катастрофата пред Autoevolution при поисканата информация.