IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производителите масово се отказват от евтините автомобили

През 2019 г. в ЕС бяха налични 40 модела с цена под 15 000 евро, а през 2023-а те са само седем

Производителите на автомобили започнаха да изоставят бюджетните модели автомобили и това вече се превръща в тенденция, тъй като производството им става нерентабилно. Това съобщава уебсайта L'argus .


Dacia


Експерти споделят, че за четири години повечето марки са намалили броя на моделите, които могат да бъдат закупени за 15 000 евро, почти шест пъти. През 2019 година на европейския пазар бяха налични 40 такива коли, а през 2023-а те са само седем.

Най-ярките примери за това са, че Ford обяви спирането на Fiesta, а Skoda може да се откаже от няколко от евтините си модели наведнъж. Останалите европейски производители също активно обмислят такива варианти.

Анализаторите смятат, че поскъпването на автомобилите е свързано с преориентирането на индустриалната политика на производителите. Сега те дават приоритет на рентабилността пред продажбите.
Друг проблем за бюджетните модели ще бъде въвеждането на стандартите за емисии Евро-7. Поради това много евтини автомобили ще трябва да бъдат модифицирани, включително с инсталиране на хибридни силови трактове, което значително ще увеличи цената им.

Експертите отбелязват още, че с увеличението на цената на автомобилите ще се увеличи и търсенето им на лизинг. Отдаването под наем и дългосрочното наемане също стават все по-популярни през последните няколко години.


0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма файда от покупката на бюджетен автомобил. Цената му за 3 години пада наполовина.
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И ето че ми се сбъдна по лошата част от пророчеството от преди десетина години, че около 2025 година цените на електромобилите и автомобилите с ДВГ ще се изравнят, защото по това време ще заработят повечето фабрики за батерии и най-вече мини и фабрики за преработка на материали за батерии, чието изграждане беше започнало пълно във време. Тогава очаквах, че повече ще натежи поевтиняването на електромобилите и лекото постъпване на ДВГ заради евро 7, но очевидно няма да е много леко за съжаление.
  • #7
    14 rate up comment 3 rate down comment
    До #5 ( преди 1 година )
    И ние така. Вече три години джиткаме с Дъстър на газ. 33л газ са 400-420км! Разхода на 110кмч е 7,8л100км. Вехме го за 13200 евро.
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е много доуточнено какво разбират под евтини - малки /щото Фиестата е такава/, или окастрени откъм всичко. Западняците нема да ги обърка неколко хилядарки отгоре, но ние сме обречени на трошляци.
  • #5
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Рамбоо ( преди 1 година )
    Карам Дачия Логан, повече от 1 година. Невероятен автомобил с отлични качества и с екстрите на скъпите автомобили. Румънците извадиха голям късмет.
  • #4
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И виждаме как Дачия Спринг поскъпва почти 3 пъти като покрие евро изискванията и си плати митото.
  • #3
    9 rate up comment 7 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Ако беше толкова лесно, не мислиш ли, че вече щеше да се е случило? Виждаме MG как не предлага много повече от Дачия и не е по-евтино. Всички ревюта са: "а бе за парите си е добре, но ако можеш си купи друго". В Русия сега и те не са очаровани от китайчетата, на фона на японско, корейско и европейско.
  • #2
    4 rate up comment 16 rate down comment
    Бл.134 в Zап. парк ( преди 1 година )
    Слава на Украйна !Кога ще има мобилизация
  • #1
    19 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Китайците с удоволствие ще влязат през бюджетният клас коли в Европа, а и в САЩ (освен ако не ги изритат като Huawei), и после ще превземат и останалите класове. Европейските коли ще отидат там където отидоха и европейските телевизори и телефони, особено като се има впредвид че китайците в момента са лидери при производството на батерии.