fallback

Производителите масово се отказват от евтините автомобили

През 2019 г. в ЕС бяха налични 40 модела с цена под 15 000 евро, а през 2023-а те са само седем

Производителите на автомобили започнаха да изоставят бюджетните модели автомобили и това вече се превръща в тенденция, тъй като производството им става нерентабилно. Това съобщава уебсайта L'argus .

Експерти споделят, че за четири години повечето марки са намалили броя на моделите, които могат да бъдат закупени за 15 000 евро, почти шест пъти. През 2019 година на европейския пазар бяха налични 40 такива коли, а през 2023-а те са само седем.

Най-ярките примери за това са, че Ford обяви спирането на Fiesta, а Skoda може да се откаже от няколко от евтините си модели наведнъж. Останалите европейски производители също активно обмислят такива варианти.

Анализаторите смятат, че поскъпването на автомобилите е свързано с преориентирането на индустриалната политика на производителите. Сега те дават приоритет на рентабилността пред продажбите. Друг проблем за бюджетните модели ще бъде въвеждането на стандартите за емисии Евро-7. Поради това много евтини автомобили ще трябва да бъдат модифицирани, включително с инсталиране на хибридни силови трактове, което значително ще увеличи цената им.

Експертите отбелязват още, че с увеличението на цената на автомобилите ще се увеличи и търсенето им на лизинг. Отдаването под наем и дългосрочното наемане също стават все по-популярни през последните няколко години.

fallback
  • #19
    Бай GT ( преди 1 година )
    Китайци, корейци и турци потриват ръчички!
  • #18
    msg ( преди 1 година )
    Разбираемо е, като вземем в предвид, че расте поколение, което не вижда смисъл да изкара шофьорска книжка, а на останалите много много не им пука за това дали ще има нова кола.Производителите реагират така на промените на настроенията на пазара.
  • #17
    Бай Хойдонк ( преди 1 година )
    Значи с две думи: Да го ду.хат бедните!... Както се казваше в един филм...
  • #16
    Merz ( преди 1 година )
    Харесвам саму немскити кули. Всички останали са буклуци. Особену френскити
  • #15
    Бай Пешо ( преди 1 година )
    Европейските рестрикции убиват автомобилният бизнес. Учудващо обаче е мисленето на "българина". Той си купува автомобил и мисли за колко ще го продаде на "глупаците". Така ли си продава и "въйфона"!?
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Просто при по-евтините е по-малък маржа на печалба. Там трябва да има масовост, за да са на печалба. Но при липса на ресурси поради войни и др. по-изгодно е да се произвеждат тези с по-голям процент надценка - т.е. скъпите.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    #9 и от твоя коментар файда няма, *** какво да се прави... Скъпите не се ли обезценяват? Не се ли обезценяват много повече като абсолютна стойност?
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Сигурно са си направили сметката, че е по-печелившо да продават по-малко, но по-скъпи коли. Което е странно, при положение, че в останалия свят си продават евтините и то доста евтино. Например аз си купих Киа Рио 1.2 за 24 000 лв преди година и половина. В момента цената и е около 30 000, но я спират за Европа. В същия момент абсолютно същата кола със същия дигател и екстри (по-скоро липса на такива) се продава в Индия за 7500 долара и няма да я спират, а планират освежаване на модела.
  • #11
    до 8 ( преди 1 година )
    В момента просто ще изчезнат евтини ДВГ - А и В сегменти, които и без това нямат реален конглокент електричка, освен може би Дачия Спринг.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    До # 2 - питай жужето Путинчо !
fallback
Последни