fallback

Над 850 000 собственици на Hyundai и Kia са предупредени да паркират навън

Проблемите със запалващите се коли от двете марки придобиват все по-големи размери

Проблемите със самозапалващи се автомобили от марките Hyundai и Kia продължават. По-рано корейският производител организира сервизна акция заради дефектни кабелни снопове при Hyundai Santa Fe, Santa Cruz и Kia Carnival. Сега се оказва, че се налагат две изтегляни в сервизите, които ще засегнат общо 571 467 превозни средства. И ако към тях се добави и друго по-рано обявена акция на 7-местните Hyundai Palisade и Kia Telluride, общият брой на изложените на риск от пожар автомобили достига 852 514.

По данни на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата в САЩ (NHTSA) засегнатите от проблема автомобили на Hyundai са 567 912. Това са основно Santa Fe (2019-2023 година), включително хибридни модели от 2021 г. и plug-in хибриди от 2022 г. Компактният пикап Santa Cruz (2022-2023 година) също е засегнат, както и Kia Carnival (2022-2023).

Проблемът засяга кабелните снопове на теглича, които са закупени от Hyundai или от оторизирани търговци на дребно. Там се намира платка, която не е добре защитена от вода и това може да причини късо съединение. Кабелът е с постоянна мощност, така че дори когато превозните средства са изключени, рискът от късо съединение остава. Ако това се случи, може да се стигне до пожар.

Въпреки големия брой изтеглени в сервизите превозни средства, Hyundai съобщава за шест инцидента, които биха могли да бъдат свързани с този проблем, и само за един пожар, като всичките се случват с автомобили на марката. Kia Carnival е включена в изтеглянето, тъй като използва същото устройство, но при този модел не са известни инциденти.

Всичко започна през август с изтеглянето в сервизите на 281 447 Hyundai Palisade и Kia Telluride. Това е отделна сервизна акция, но и тя засяга същия проблем с влагата в модула за теглене на ремаркето. При това изтегляне бяха докладвани четири потенциално свързани пожара и 13 разтопени модула. Няма съобщения за инциденти или ранени хора.

Поправката на колите е проста - Hyundai поставя ново окабеляване, което предотвратява навлизането на вода в модула, заедно с допълнителен предпазител. Корейският производител обаче посъветва всички собственици на потенциално засегнати превозни средства да паркират навън, докато колите им не бъдат ремонтирани.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето още едно предимство на Тесла. При тях предпазителите не са стопяеми, а електронни и всеки един консуматор може да бъде включен и изключен софтуерно. Тоест на онзи кабел въобще няма да има напрежение, след като към куплунга на ремаркето не е включено нищо. Освен това се следи за утечки и ако има такива, както в случая от влага, ти излиза грешка и въобще не се подава напрежение.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    И как влизането на вода ще води до запалване смешните сте не го ли схващате
  • #1
    Гост ( преди 1 година )
    Паркираш навън и как ще го зареждаш?
fallback
Последни