IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford очаква $3 милиарда загуби от електромобили

Компанията ще компенсира с печалби от коли с ДВГ и търговски автомобили

Американската Ford Motor Company очаква от бизнеса си с електрически превозни средства да загуби 3 милиарда долара тази година, като същевременно прогнозира повишени печалби на звената си за коли с ДВГ и търговски превозни средства. Ford промени начина, по който отчита финансовите резултати, разделяйки данните за всяко подразделение - Ford Blue (автомобили с ДВГ), Ford Pro (търговски автомобили) и Model e (електрически).

 

ford-3

 

Производителят прогнозира, че загубите от подразделението Model е EV ще се увеличат с близо 50 процента през 2023 г. спрямо 2,1 милиарда долара миналата и 900 милиона долара през 2021 г., защото продължават инвестициите в увеличаване на производството и разработване на продукти от следващо поколение на EV.

В същото време Ford очаква 7 милиарда долара печалба преди лихви и данъци за Ford Blue и около 6 милиарда долара за Ford Pro. През 2022 г. Ford Blue и Ford Pro направиха съответно 6,8 милиарда и 3,2 милиарда долара.

 

ford-mustang-mach-e

 

Числата потвърждават предположенията на анализатори и инвеститори, че традиционният бизнес на Ford с автомобили с ДВГ е довел до печалби и е помогнал за финансирането на инвестиции в електромобили и други начинания за мобилност.

Очаква се двете традиционни бизнес подразделения да компенсират загубите на Model e и да помогнат на Ford да достигне целта от $9 до $11 милиарда коригирана печалба преди лихви и около $6 милиарда свободен паричен поток през 2023 г.

Това е първият път, когато Ford обявява публично резултати за всяко от трите звена, които бяха създадени през 2022 г. като част от реорганизацията в цялата компания, вместо да отчита финансови резултати за географски региони, както преди. Според финансовия директор Джон Лоулър, цитиран от Automotive News, тази промяна позволява на компанията да работи с „повишен фокус, скорост и отчетност“.

 

ford-2

 

В разговор с репортери той каза също, че се очакват краткосрочни загуби на Model e, който работи като стартиращ бизнес, а всеки такъв губи пари докато инвестира в способности, развива знания, изгражда обем и печели дял.

Ford очаква загубите на Model e да се увеличат тази година, тъй като харчат повече пари за изграждане на производствени заводи в Тенеси и Кентъки и алтернативни компоненти за батерии, допълва Лоулър.

Въпреки това той очаква Ford да се приближи до „маржа на приноса на рентабилност“ при електромобилите до края на тази година. Компанията има за цел да достигне производствен капацитет 600 00 EV до края на 2023-а и да може да произвежда 2 милиона годишно до 2026 г.

 

ford-1

 

Сега Ford активно работи върху разработването на собствени електрически автомобили. Освен това подготвя няколко линии наведнъж, част от които са предназначени изключително за американския или европейския пазар.

Изявленията на представители на американската компания се потвърждават от статистически данни. Пикапът F-150 влезе в първите 5 на най-популярните автомобили на световния пазар в края на миналата година.

В същото време Ford отбелязва, че големите инвестиции в разработването на електрически автомобили вече се изплащат - компанията се превърна във втория по големина производител на електромобили САЩ след Tesla. До 2026 г. Ford възнамерява да инвестира около 50 милиарда долара в тази област. В същото време Ford работи за увеличаване на маржовете на други бизнес направления, като планира да намали разходите с 2,5 милиарда долара за подразделението си за ДВГ.

 

 

0 от 500
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега докато си пия кафето в 7:30 точно в началото на пролетта в не много слънчева сутрин, погледнах че фотоволтаичните централи в България вече произвеждат цитирам ФЕЦ 6,35%271.9 MW. Тоест ако са само 7 пъти повече, ще могат още от сутрин да захранват заедно с АЕЦ абсолютно цялата енергетика на България, а по обяд ще произвеждат два пъти повече от потреблението и ще има огромен излишък, който трябва да бъде съхранен за по-късно използване или изнесен в други държави. Това ще стане до 5-10год.
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Както виждаш всички сметки излизат и е въпрос на политика да се организира и изпълни всичко това. Дори на този етап са решени почти всички инженерни и икономически предизвикателства. Остават организационните за съхранението на сигурната и евтина, но непостоянна възобновена енергия. А както всички знаят, електромобилите са едни огромни power bank на колела, за които така или иначе си дал парите за батерии, така че е логично да се възползваш напълно от тях не само за транспорт, а и за съхранение.
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    От инженерна гледна точка, за средния годишен пробег 13 000км на един автомобил са необходими 2,6 мегаватчаса енергия, които се произвеждат за година от 10жкв.м. ФВ централа на цена 3 000 лв , което е по-малко от едно паркомясто, а паркоместата са в пъти повече от автомобилите. Фотоволтаиците са с гаранция 30 години, когато ще произвеждат 80% от първоначалната енергия годишно, което означава, че за 3000 лв се осигуряват около 350 000 км. Тоест 85 стотинки на 100 км. Дай по-добра алтернатива?
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    А сега малко факти. Благодарение на субсидиите и държавните политики, цената както на фотоволтаиците така и на батериите падна с по над 90% само за 10 години и сега струват 10 пъти по-евтино отколкото преди. Цената на вятърните генератори падна с 65%. Днес производството на слънчева енергия е 10 пъти по-евтино, на вятърна с три пъти по-евтино, а съхранението на електрическа енергия в батерии е от 50 до 500 пъти по-евтино в зависимост от вида на батерията. А развитието не е спряло и продължава
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    Ти към кои се самоопределяш? Сред бъдещите поколения (все още си прекалено малък, видимо е) сред тези с глупостите (по мое мнение е добре се справяш), сред математиците които могат да смятат (очевидно дори и условията на задачата не можеш да си съставиш защото сметки не видях), сред тези които знаят идеологията за зелен преход ( очевидно и понятия си нямаш защото никаква конкретика не си дал кое според тебе е непостижимо). Инженер или политик очевидно не си. Къде са ти аргументите за и против?
  • #5
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всичко което се случва в света сега по отношение на "зеления преход" ще бъде един ярък пример за бъдещите поколения как не трябва да се правят такива глупости и не може идеологията да наделява над науката. Пък то в случая дори не става въпрос за някаква кой знае каква сложна наука а става въпрос за елементарна аритметика. Зеления преход още на фундаментално и концептуално ниво е провал. Така става когато решенията се вземат от политиците а не от инженерите. И изобщо от тия политици няма полза.
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Лъжеш 3 ( преди 1 година )
    По-голяма лъжа не можа ли да съчиниш? Всъщност истината е че в момента са построени повече фабрики за рециклиране на батерии отколкото батерии има по света за рециклиране и се очаква много от фабриките да започнат да фалират заради липса на суровини.
  • #3
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Истина ( преди 1 година )
    Ето истината за вдигането на цените на новите коли с ДВГ с 30-40% последните 2-3 години, компенсират нерентабилните и замърсяващи коли на ток. Реално акумулаторите ще убият природата когато станат достатъчно много и за изхвърляне, но никой не признава от сега, защото става дума само за няколко стотин хиляди, когато 2-3 милиона батерии ще трябва да се изхвърлят някъде след 6-7 години ще се види че сме командвани от коне с капаци, а след още толкова ще сме убили природата защото ще са я замърсили
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Само се чудя кога Тесла с единствения си камион ще задмине и продажбите на ford при търговските автомобили? Ще е смешно, ако Тесла продава по-голям брой тирове, отколкото микробуса може да продаде ford. Виж при пикапите ford си има традиции и лоялни клиенти, да там на Тесла ще и е от трудно до невъзможно да застигне ford по продажби.
  • #1
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    С други думи вървят поне пет години след Тесла, която вече четвърта година е на печалба, а 2 милиона продажби смята да направи още тази година, като през 2026 година за която от ford планират два милиона продажби на електромобили, тесла планира да продава повече автомобили от ford. Автомобили, а не електромобили. Тоест да задмине продажбите на производител с вековни традиции и производство.