fallback

Hyundai показа робот за зареждане на електромобили

Устройството работи успоредно с технологията за автоматично паркиране (ВИДЕО)

Корейската Hyundai Group разкри технология за замяна на електрически зарядни станции - това е робот за автоматично зареждане (ACR), който работи със системата за автоматично паркиране. Предназначен е за моделите Ioniq5 и Ioniq6, от които са продадени над 100 000 бройки по целия свят миналата година.

 

 

Hyundai ще представи и демонстрира публично новото устройство на автомобилното изложение в Сеул от 31 март до 9 април. ACR е робот с една ръка, способен да включи кабел в порта за зареждане на електрическо превозно средство и да го извади отново.

След като се паркира, ACR комуникира безжично с автомобила, за да отвори капака на порта за зареждане. След това роботът изчислява точното местоположение и ъгъл на порта с помощта на камера. За да се постигне това от Hyundai съобщават за алгоритъм, който прилага базирана на 3D камера технология за изкуствен интелект.

 

 

След това роботът включва зарядното устройство в порта на автомобила и започва зареждане. Когато приключи, апаратът премахва зарядното устройство и дистанционно затваря капака на порта.

Според създателите ACR може да се използва в затворени помещения като гараж, например. Също така е тестван при екстремни условия, така че е устойчив на вода и прах. По принцип, както казва Hyundai, роботът може да работи и по време на буря и дори в пустинята. Роботът също така използва няколко лазерни сензора за безопасност, като чрез тях предупреждава минувачите, че е в действие.

 

 

Интересно е също така, че няма колела. Това е така, защото ACR работи в тандем с технологията за автоматично паркиране на електромобили. Така колите ще могат да паркират сами в специално обособено за зареждане място, откъдето роботът само ще използва ръката си, за да поставя и изважда зарядното.

„ACR ще помогне да направим зареждането на EV по-лесно и по-удобно, особено в тъмна среда. Това също така ще подобри достъпността, особено за хора с пречки за придвижване, тъй като кабелите за зареждане стават по-дебели и по-тежки, за да се даде възможност за високоскоростно зареждане“, каза Донг Джин Хюн, ръководител на лабораторията по роботика на Hyundai Motor Group.

Hyundai не е единственият производител, който разработва такава технология. Преди това подобни продукти бяха показани от Ford и Ram, а Tesla предложи идеята за сменяемо зарядно устройство.

Според специалисти роботизираните зарядни устройства вероятно няма да бъдат широко разпространени, но за тези, които се нуждаят от тях (инвалиди, възрастни хора, паркинги), потенциално биха могли да бъдат полезни.

 

 

fallback
  • #1
    хаха ( преди 1 година )
    Гледай какво нещо е мързела! Мързи ги вече да слязат от колата и да пъхнат един кабел в контакта. И за какво изобщо са тия кабели като има безжично зареждане?
fallback
Последни