IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ioniq 5 вече може да се движи настрани като рак

Hyundai разкри прототип със завъртане на колелата на 90 градуса (ВИДЕО)

Корейският производител Hyundai разкри прототипа Ioniq 5, който може да се движи по диагонал и настрани, както и да се върти на 360 градуса. Всичко това става благодарение на иновативна технология Hyundai Mobis, която позволява на колелата да се въртят на 90 градуса.

 

Hyundai-Mobis-e-Corner-system-Ioniq-5

 

Инженерите на Hyundai Motor Group обмислят тази идея повече от пет години. За първи път беше показана на CES 2018 и от тогава технологията непрекъснато се развива. През есента на 2021 г. беше представен модулът e-corner, който интегрира системи за управление, спиране, окачване и задвижване във всяко колело. Плановете са да бъде приложен в серийно производство през 2023 г.

Hyundai Mobis демонстрира работата на e-corner върху прототипа Ioniq 5. Модулите са монтирани на четирите колела, което осигурява на кросоувъра ненадмината маневреност в тесни пространства.

 

Hyundai-Mobis-e-Corner-system1

 

Във видеото се вижда режима на движение тип „рак“, когато и четирите колела се завъртат на 90 градуса. Това позволява на колата да се движи от една страна на друга, а не само напред и назад. С този режим успоредното паркиране вече не е проблем.

Функцията „нулев завой“ позволява колата да се завърти на място, след като колелата се въртят под ъгъл приблизително 45 градуса. Освен това Hyundai Ioniq 5 може да се движи диагонално като GMC Hummer EV, когато и четирите колела са по ъгъл 45 градуса.

 

 

 

 

Има и въртяща се функция, при която предните колела сочат право напред, докато задните се завъртат на 90 градуса. Това е подобно на функцията „нулев завой“, въпреки че в този случай радиусът на завиване е малко по-голям.

 

 

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Не е лошо за някакви автомобили/техника, която трябва да работи в тесни или специфични пространства. Но за ежедневието освен шоу елемент не виждам практическа полза. Хората, дето с две завиващи колела, не могат да се оправят, камо ли с 4 и с различни режими, дори да са избираеми само с натискане на поле на екрана (нали няма вече бутони). Преди години карах челен товарач, дето можеше да прави част от тези фокуси с колелата. Голяма занимавка, но ми отне два часа да се ориентирам какво правя...
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Jay ( преди 1 година )
    Има да правиш окачване през година!
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Според мен това е безсмислено. "С този режим успоредното паркиране вече не е проблем." - то проблем ли е било?!? Само се усложнява и оскъпява окачването
  • #1
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Прекрасно, невероятно, прогресът идва от далечния изток както винаги! А другите спят.