Корейският производител Hyundai разкри прототипа Ioniq 5, който може да се движи по диагонал и настрани, както и да се върти на 360 градуса. Всичко това става благодарение на иновативна технология Hyundai Mobis, която позволява на колелата да се въртят на 90 градуса.
Инженерите на Hyundai Motor Group обмислят тази идея повече от пет години. За първи път беше показана на CES 2018 и от тогава технологията непрекъснато се развива. През есента на 2021 г. беше представен модулът e-corner, който интегрира системи за управление, спиране, окачване и задвижване във всяко колело. Плановете са да бъде приложен в серийно производство през 2023 г.
Hyundai Mobis демонстрира работата на e-corner върху прототипа Ioniq 5. Модулите са монтирани на четирите колела, което осигурява на кросоувъра ненадмината маневреност в тесни пространства.
Във видеото се вижда режима на движение тип „рак“, когато и четирите колела се завъртат на 90 градуса. Това позволява на колата да се движи от една страна на друга, а не само напред и назад. С този режим успоредното паркиране вече не е проблем.
Функцията „нулев завой“ позволява колата да се завърти на място, след като колелата се въртят под ъгъл приблизително 45 градуса. Освен това Hyundai Ioniq 5 може да се движи диагонално като GMC Hummer EV, когато и четирите колела са по ъгъл 45 градуса.
Има и въртяща се функция, при която предните колела сочат право напред, докато задните се завъртат на 90 градуса. Това е подобно на функцията „нулев завой“, въпреки че в този случай радиусът на завиване е малко по-голям.