Шведската марка подготвя замяната на един от успешните си модели, преминал през две поколения - XC60, с електрическа версия. Информацията е на Motor.es, като е публикувана снимка на бъдещия автомобил, която обаче е неофициална. Електрическият кросоувър Volvo EX60 ще дебютира през 2025 г.
Volvo започна активна електрификация на моделната гама, като през следващите три години производителят ще представи шест електромобила. Възможно е новото Volvo EX60 да се произвежда успоредно с предшественика му. Конкуренти на новия модел ще бъдат Tesla Model Y, Mercedes EQE SUV и BMW iX3.
Кросоувърът Volvo EX60 ще бъде изграден на платформата GPA (Global Product Architecture), която се използва и от други електрически автомобили Volvo и Polestar и се очаква да е с два варианта на мощност - 408 и 510 к.с., а пробегът с едно зареждане да достига 600 км.
Съдейки по изображението, дизайнът на автомобила ще бъде в духа на новия флагман Volvo EX90. Очаква се интериорът също да е направен в стила на по-големия брат. Петместният SUV ще получи тесен виртуален инструментален панел и голям сензорен екран в портретен формат. Мултимедийната система ще бъде създадена на платформата Google Android.
Шведската марка счита, че клиентите вече са успели да експериментират с електрификацията чрез PHEV версиите, предлагани от гамата, така че е време да претърпи радикална трансформация, включена и от страна на дизайна.
Стилистите на Volvo ще запазят формата на силуета, въпреки че ще загуби височина, за да предложи по-познат стил, но същото време и по-аеродинамичен. Задните светлини ще бъдат променени, предлагайки по-изчистен дизайн. Вътре може да очаква интериор в същия минималистичен дух като EX90 с голям сензорен екран, заемащ централната конзола и друг на таблото. Голямата разлика между EX60 и EX90 е, че ще има само два реда седалки и пет места, но с голямо пространство за пътниците на задните седалки.
Volvo е единственият от европейските производители, който показа своята 100% подкрепа на ЕС в похода срещу ДВГ. Шведската марка обяви много преди плана на ЕС, че „всеки нов модел, лансиран от производителя от Гьотеборг, ще бъде електрически“, което спазва.