Най-накрая зимата си отива, което означава, че е време да помислите за смяна на "обувките" на вашата кола. И точно в този ред на мисли сме длъжни да ви предупредим, че не трябва напълно да се доверявате гумаджиите. Всеки опитен шофьор знае добре какво трябва да правят монтьорите на гуми. Но далеч не всеки знае какви неща са категорично противопоказани при смяната им. разказваме ви какво трябва да избягвате по време на смяната на зимните гуми с летни.
Много специалисти или наричащи себе си такива използват сапунена вода за монтиране на гумите. Да, евтино, но в никакъв случай не правилно решение. Факт е, че когато работят с въпросната сапунена вода, е по-лесно от всякога да повредят т.нар. пръстен на борда на гумата и той няма да "легне" плътно върху джантата. Ето защо е необходимо да се следи какво използват майсторите. Единственият правилен "инструмент" е специална монтажна паста.
И още нещо. Ако джантите ви не са лети, а метлани, то не е препоръчително да се използват самозалепващи се тежести при балансиране, които не само падат по-бързо но и провокират корозия по метала. Освен това не трябва да се монтират използвани тежести, защото разхлабените монтажни скоби могат лесно да паднат. Следователно експериментирането с такива неща определено не си струва, но за целта е добре да следите какво прави гумаджията.
Освен това не пренебрегвайте измиването на гумите и джантите. Протекторът на гумата трябва да бъде добре почистен, за да не се нарушат неговите преки свойства, които са отговорни за комфорта и безопасността. И джантата трябва да се измие от всички страни, включително и отвътре. В крайна сметка, балансирането може да бъде неефективно, ако колелото е мръсно. Причината за това е неточността в разпределението на самия баланс на теглото, който е толкова необходим за оптимална работа.