fallback

Какво категорично не трябва да се прави при смяната на зимни с летни гуми

Няколко съвета, чието спазване ще ви спести доста неприятности през следващите месеци

Най-накрая зимата си отива, което означава, че е време да помислите за смяна на "обувките" на вашата кола. И точно в този ред на мисли сме длъжни да ви предупредим, че не трябва напълно да се доверявате гумаджиите. Всеки опитен шофьор знае добре какво трябва да правят монтьорите на гуми. Но далеч не всеки знае какви неща са категорично противопоказани при смяната им. разказваме ви какво трябва да избягвате по време на смяната на зимните гуми с летни.

Много специалисти или наричащи себе си такива използват сапунена вода за монтиране на гумите. Да, евтино, но в никакъв случай не правилно решение. Факт е, че когато работят с въпросната сапунена вода, е по-лесно от всякога да повредят т.нар. пръстен на борда на гумата и той няма да "легне" плътно върху джантата. Ето защо е необходимо да се следи какво използват майсторите. Единственият правилен "инструмент" е специална монтажна паста.

И още нещо. Ако джантите ви не са лети, а метлани, то не е препоръчително да се използват самозалепващи се тежести при балансиране, които не само падат по-бързо но и провокират корозия по метала. Освен това не трябва да се монтират използвани тежести, защото разхлабените монтажни скоби могат лесно да паднат. Следователно експериментирането с такива неща определено не си струва, но за целта е добре да следите какво прави гумаджията.

Освен това не пренебрегвайте измиването на гумите и джантите. Протекторът на гумата трябва да бъде добре почистен, за да не се нарушат неговите преки свойства, които са отговорни за комфорта и безопасността. И джантата трябва да се измие от всички страни, включително и отвътре. В крайна сметка, балансирането може да бъде неефективно, ако колелото е мръсно. Причината за това е неточността в разпределението на самия баланс на теглото, който е толкова необходим за оптимална работа.

fallback
  • #13
    слон ( преди 8 месеца )
    Всесезонни гуми- бягай алчен гумаджия от мен ;)
  • #12
    джони ( преди 1 година )
    Категорично не си сменям гумите.
  • #11
    БАЙ Хой ( преди 1 година )
    Аз пък карам със всесезонни гуми три години и ги сменям след това
  • #10
    Смешници ( преди 1 година )
    Маже се с обикновена грес и не изпуска 10 години ако не смачкаш джантата
  • #9
    К.онстантин ( преди 1 година )
    Да ама тези препоръки никой о никъде не прави. Номера е само да ти вземат парите а ти като шофьор да се трепиш по собствена воля.
  • #8
    Келеш ( преди 1 година )
    Ами то като даваш акъл на гумаджиите как се правят гуми направи ги сам... А що се отнася за вентилите всяка година се сменят..
  • #7
    Дедослав ( преди 1 година )
    До #5 Тук нивото на статиите е като езика на ром, предаващ отпадъци за скрап. Той знае само бакър, аламин и метал, като последното означава желязо и всякакви желязо -въглеродни сплави.
  • #6
    Анонимен ( преди 1 година )
    Хайде сега направете статия за хората които имат по два комплекта гуми и си ги сменят сами, защото описаните тук неща за тях не са приложими. Аз като такъв ще споделя няколко трика - имам прав метален лост с който си помагам и лесно отвивам затегнатите болтове. Също слагам освен самия крик , и една от гумите, под колата, за безопасност.
  • #5
    Кобра ( преди 1 година )
    "И още нещо. Ако джантите ви не са лети, а метлани, то не е препоръчително..."--------------Аха, значи според автора на статията летите джанти не са метални, а пластмасови.Или алуминият според него не е метал? Впрочем забелязвам напоследък, че често масово се допуска тази грешка - вместо железни, да наричат джантите метални.
  • #4
    онзи ( преди 1 година )
    трябва да не се стягат много особено алуминиевите. после е трудно развиването.
fallback
Последни