IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вижте единствения Range Rover Goodwood Convertible

Автомобилът, вдъхновен от успех в модата, има много любопитна история

Луксозните SUV автомобили са нещо обичайно в наши дни, но само преди 40 години единственият повече или по-малко приличен избор, е класическият Range Rover. И твърде впечатляващ е единственият по рода си Range Rover Goodwood Convertible, преработен от Wood & Pickett, който има много интересна история.

 

Range Rover Goodwood Convertible от Wood & Pickett-8

 

Винаги е имало клиенти, които са търсили още повече ексклузивност и лукс. През 1980 г. е създаден прототип на ултра-луксозен Range Rover и даден назаем на списание Vogue като реквизит за фотосесия на дрехи Jaeger и парфюми Lancome. Колата обаче предизвика огромен интерес сред целевата аудитория в модата и скоро Range Rover Vogue е пуснат в тираж от 1000 бройки.

Прототипът е създаден от лондонската компания Wood & Pickett, основана 20 години по-рано от Бил Ууд и Лес Пикет - бивши служители на производителя на каросерии Hooper. W&P, както и редица други ателиета (Vantagefield, Glenfrome, Monteverdi и Rapport), активно търгуват с модифицирани Range Rover, като се възползват максимално от квадратната форма на автомобилите и отделното шаси, за да създадат всичко - от разтегнати лимузини до версии за сафари и пикник, дори и бронирани коли.

 

Range Rover Goodwood Convertible от Wood & Pickett-1

 

Фирмата Wood & Pickett първоначално прави име, като добавя луксозни и скъпи надстройки към Mini - работа, която привлича вниманието на знаменитост като Мик Джагър и по-късно на супер-богати петролни шейхове в Близкия изток. За тях обаче малкото не винаги е било красиво. По-често искат големи автомобили и колкото са по-големи и по-скъпи, толкова по-добре. Така че в техните очи имената Wood & Pickett и Range Rover вървят заедно като кон и карета.

Range Rover с пет врати, който се появява през 1981 г., започва да се разработва, когато швейцарецът Питър Монтеверди стартира да търгува с такива преработки с всички сили. Вариантите на Wood & Pickett са сред най-висококачествените и най-модерните, а ръководителят на компанията Еди Колинс е толкова красноречив, че можел да „продаде пясък на арабите“.

И го направил, възползвайки се добре от факта, че безпаричната компания British Leyland (тогавашният собственик на Land Rover) не може да си позволи да проектира и прави еднолично мек покрив. Арабите се споменават неслучайно в тази история, защото вместо пясък, Wood & Pickett с голямо удоволствие ги снабдява с Range Rover кабриолети.

 

Range Rover Goodwood Convertible от Wood & Pickett

 

Историята на тази кола от снимките е почти изгубена в мъглата на времето, но някак се е „преместила“ от Близкия Изток в полуразрушен жилищен комплекс в Полша... И там е открита преди около десетилетие в окаяно състояние, макар каросерията все още да е носела останки от оригиналната боя Masai Red. Разкъсаният покрив е позволил на природата и дъжда да съсипе интериора – всичко, от седалките до дървените вложки, е изгнило. 3,5-литровият карбураторен двигател е заменен с по-модерен инжекцион, който обаче работи с прекъсвания. Редкият Range Rover просто е за бракуване.

След като настоящият собственик открива автомобила, предишният се досетил, че колата е ценна и поискал 6000 евро. Нереално висока цена, но трябвало да бъде спасена, вместо тази вече рядка част от историята на Land Rover да свърши на купчините скрап.

 

Range Rover Goodwood Convertible от Wood & Pickett-10

 

След покупката Range Rover е изпратен в Германия, където е разглобен напълно. Процесът на реставрация се оказва изключително трудна задача и отнема осем години, плюс закупуването на допълнителен донорски автомобил с четири врати. Но усилията се отплащат, защото реставрацията е много висококачествена, а интериорът е безупречен.

По време на възстановяването двигателят е сменен с по-нов 3,9-литров, мощността е увеличена от първоначалните 167 к.с. до 215 к.с. В кабината е монтирана мощна аудио система и като цяло колата е станала по-адаптирана за работа в съвременни условия. Но най-важното е, че не е бракувана за вторични суровини, а напротив - блести дори по-ярко, отколкото през 70-те години.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

0 от 500