Луксозните SUV автомобили са нещо обичайно в наши дни, но само преди 40 години единственият повече или по-малко приличен избор, е класическият Range Rover. И твърде впечатляващ е единственият по рода си Range Rover Goodwood Convertible, преработен от Wood & Pickett, който има много интересна история.
Винаги е имало клиенти, които са търсили още повече ексклузивност и лукс. През 1980 г. е създаден прототип на ултра-луксозен Range Rover и даден назаем на списание Vogue като реквизит за фотосесия на дрехи Jaeger и парфюми Lancome. Колата обаче предизвика огромен интерес сред целевата аудитория в модата и скоро Range Rover Vogue е пуснат в тираж от 1000 бройки.
Прототипът е създаден от лондонската компания Wood & Pickett, основана 20 години по-рано от Бил Ууд и Лес Пикет - бивши служители на производителя на каросерии Hooper. W&P, както и редица други ателиета (Vantagefield, Glenfrome, Monteverdi и Rapport), активно търгуват с модифицирани Range Rover, като се възползват максимално от квадратната форма на автомобилите и отделното шаси, за да създадат всичко - от разтегнати лимузини до версии за сафари и пикник, дори и бронирани коли.
Фирмата Wood & Pickett първоначално прави име, като добавя луксозни и скъпи надстройки към Mini - работа, която привлича вниманието на знаменитост като Мик Джагър и по-късно на супер-богати петролни шейхове в Близкия изток. За тях обаче малкото не винаги е било красиво. По-често искат големи автомобили и колкото са по-големи и по-скъпи, толкова по-добре. Така че в техните очи имената Wood & Pickett и Range Rover вървят заедно като кон и карета.
Range Rover с пет врати, който се появява през 1981 г., започва да се разработва, когато швейцарецът Питър Монтеверди стартира да търгува с такива преработки с всички сили. Вариантите на Wood & Pickett са сред най-висококачествените и най-модерните, а ръководителят на компанията Еди Колинс е толкова красноречив, че можел да „продаде пясък на арабите“.
И го направил, възползвайки се добре от факта, че безпаричната компания British Leyland (тогавашният собственик на Land Rover) не може да си позволи да проектира и прави еднолично мек покрив. Арабите се споменават неслучайно в тази история, защото вместо пясък, Wood & Pickett с голямо удоволствие ги снабдява с Range Rover кабриолети.
Историята на тази кола от снимките е почти изгубена в мъглата на времето, но някак се е „преместила“ от Близкия Изток в полуразрушен жилищен комплекс в Полша... И там е открита преди около десетилетие в окаяно състояние, макар каросерията все още да е носела останки от оригиналната боя Masai Red. Разкъсаният покрив е позволил на природата и дъжда да съсипе интериора – всичко, от седалките до дървените вложки, е изгнило. 3,5-литровият карбураторен двигател е заменен с по-модерен инжекцион, който обаче работи с прекъсвания. Редкият Range Rover просто е за бракуване.
След като настоящият собственик открива автомобила, предишният се досетил, че колата е ценна и поискал 6000 евро. Нереално висока цена, но трябвало да бъде спасена, вместо тази вече рядка част от историята на Land Rover да свърши на купчините скрап.
След покупката Range Rover е изпратен в Германия, където е разглобен напълно. Процесът на реставрация се оказва изключително трудна задача и отнема осем години, плюс закупуването на допълнителен донорски автомобил с четири врати. Но усилията се отплащат, защото реставрацията е много висококачествена, а интериорът е безупречен.
По време на възстановяването двигателят е сменен с по-нов 3,9-литров, мощността е увеличена от първоначалните 167 к.с. до 215 к.с. В кабината е монтирана мощна аудио система и като цяло колата е станала по-адаптирана за работа в съвременни условия. Но най-важното е, че не е бракувана за вторични суровини, а напротив - блести дори по-ярко, отколкото през 70-те години.
Още снимки - вижте в галерията