BMW Group отчита солиден ръст в печалбите за 2022 година въпреки лекия спад в броя на продадените автомобили, стана ясно след годишната отчетна конференция на германския гигант в Мюнхен. Нетната печалба на компанията е скочила с 59% и достига почти 18.6 милиарда евро - най-високият показател в историята на компанията. Това ще позволи на BMW да разпредели над 5 милиарда дивидент сред акционерите си - на фона на Tesla например, която никога до момента не е изплащала дивидент.
"BMW демонстрира висока степен на устойчивост, особено при изпълнени с предизвикателства условия", коментира главният изпълнителен директор Оливер Ципсе. Компанията показа, че може едновременно да осъществява големия преход към електрическа мобилност и в същото време да поддържа нивата на печалба високи, добави финансовият директор на групата Николас Петер.
Резултатите и плановете на BMW в 15 точки (ГАЛЕРИЯ):
BMW отчита, че не всички пазари по света ще предлагат нужните условия за преход към чисти електромобили с батерии в следващото десетилетие. Заради това компанията ще продължи да усъвършенства своите двигатели с вътрешно горене. Успоредно с това ще налага задвижване с водородни горивни клетки. Първата пилотна серия от водородни BMW iX5 ще бъде представена пред медиите още тази пролет, след което ще се използва за изпитания в реални условия.
Резервоарите на iX5 Hydrogen са направени от подсилена с въглеродни влакна пластмаса и събират 6 кг водород, достатъчни за 504 км пробег. Зареждането отнема 3-4 минути.