BMW Group отчита солиден ръст в печалбите за 2022 година въпреки лекия спад в броя на продадените автомобили, стана ясно след годишната отчетна конференция на германския гигант в Мюнхен. Нетната печалба на компанията е скочила с 59% и достига почти 18.6 милиарда евро - най-високият показател в историята на компанията. Това ще позволи на BMW да разпредели над 5 милиарда дивидент сред акционерите си - на фона на Tesla например, която никога до момента не е изплащала дивидент.
"BMW демонстрира висока степен на устойчивост, особено при изпълнени с предизвикателства условия", коментира главният изпълнителен директор Оливер Ципсе. Компанията показа, че може едновременно да осъществява големия преход към електрическа мобилност и в същото време да поддържа нивата на печалба високи, добави финансовият директор на групата Николас Петер.
Резултатите и плановете на BMW в 15 точки (ГАЛЕРИЯ):
С BMW Dee компанията вече загатна бъдещия си нов панорамен дисплей, който ще се простира по цялата ширина на таблото и ще стане сериен в новите модели на компанията след 2025 година. Целта на BMW е да съчетае хардуера и софтуера по такъв начин, че да превърне автомобила в интелигентен спътник и компаньон, обясни Ципсе.