Mercedes-Benz представи новата генерация на кросоувъра GLC Coupe. Автомобилът с висока проходимост е освежен на външен вид, получава разширен списъка със стандартно оборудване и добавя редица нови опции.
Основната иновация беше задният кормилен мост, който намалява радиуса на завиване с 90 см. Гамата от двигатели на новото GLC Coupe включва електрифицирани агрегати, като сега всички кросоувъри са или „меки“ хибриди с 48-волтов стартер-алтернатор, или плъг-ин хибриди (PHEV).
Наклонени фарове със сложна форма и шарка от трилъчеви звезди на решетката - така ще изглежда Mercedes-Benz GLC Coupe от сега нататък. Кросоувърът сменя поколението пет месеца и половина след конвенционалното GLC, като получава подобни промени. Коефициентът на съпротивление намалява от 0,30 на 0,27. Пакетът Avantgarde Line с хромирани елементи става стандартен. Големината на колелата варира от 18 до 20 цола, като гумите за плъгин хибридите имат различна широчина.
. GLC Coupé се предлага стандартно с кормилно управление с променливо съотношение и спортно окачване (опция за GLC). Въздушните подпори се предлагат срещу заплащане, както и напълно управляемото шаси с 4,5-градусово завиване на задните колела.
Стандартно кросоувърите имат режим на шофиране извън пътя и асистент за спускане. При поръчка на пакет Surround Vision System, се добавя специален капак, чиято форма улеснява шофирането по каменисти или неравни пътеки. Любителите на ремаркета ще се нуждаят от системата за подпомагане на маневрирането при теглене.
Салонът на GLC Coupe следва настоящата C-Class. Виртуалният приборен панел с 12,3-инчов екран е част от оборудването, като той е комбиниран с 11,9-инчов централен дисплей, разположен към водача. Срещу допълнително заплащане се предлага „комфортен“ пакет Energizing Plus. Той включва различни програми за релаксация, многоконтурни седалки, двустепенна система за пречистване на въздуха, както и вграден аромат. Панорамният покрив на крос-купето е с шест сантиметра по-дълъг от този на конвенционалния кросоувър.
Гамата от двигатели GLC Coupe включва 2,0-литрови бензинови и дизелови турбомотори с 4 цилиндъра. Всички те са допълнени от 48-волтов стартер-алтернатор, който произвежда допълнителни 23 к.с. и 200 Нм. Скоростната кутия е деветстепенна автоматична 9G-Tronis, а задвижването е към четирите колела.
Засега обявените за модела модификациите са бензиновите GLC 200 (204 к.с., 320 Нм) и GLC 300 (258 к.с., 400 Н), както и дизеловите GLC 220 d (197 к.с., 440 Нм) и GLC 300 d ( 269 к.с. , 550 Нм). Най-динамичната от тях е GLC 300, която ускорява до 100 км/ч за 6,3 секунди.
Освен това са предвидени три плъг-ин хибрида, единият от които дизелов. Тези версии са оборудвани със същите 2,0-литрови двигатели и електрически мотор, вграден в скоростната кутията, развиващ 136 к.с. и 440 Нм. Това са версиите GLC 300 e (313 к.с., 550 Нм), GLC 400 e (381 к.с., 650 Нм) и GLC 300 de (335 к.с., 750 Нм). Най-мощният бензинов хибрид може да ускори до 100 км/ч от място за 5,6 секунди, докато дизелът се нуждае от 6,4 секунди. Само на ток кросоувърите изминават 113-131 км по цикъла WLPT. Продажбите в Западна Европа ще започнат това лято.
Още снимки на новото GLC Coupe . вижте в галерията: