fallback

BMW продължава да разработва бензинови двигатели

Баварците планират да произвеждат такива мотори поне още 10 години

Германският производител BMW разработва бензинов двигател от ново поколение. По информация на вестник Handelsblatt, тези агрегати ще бъдат поставяни на кросоувърите на марката от серията X.

В баварския концерн продължават да работят върху нови ДВГ въпреки предстоящата им забрана в държавите от ЕС, която трябва да влезе в стила през 2025 г. Нещо повече – в BMW не се отказват не само от бензиновите мотори, но и от дизеловите агрегати, уточнява германското издание.

Новите поколение на BMW X3 и X5 трябва да излязат през 2027 г. Те ще бъдат изградени на универсална платформа, която ще позволи използване на различни силови агрегати. Новите ДВГ, разработвани в момента, ще бъдат насочени основно за САЩ, където се произвеждат и повечето кросоувъри от семейството Х.

Намеренията на баварския производител бяха потвърдени и от главния изпълнителен директор на концерна Оливер Ципсе. Той за пореден път предупреди големи автомобилни производители да не се отказват от ДВГ, защото тази технология се е утвърдила през годините и не бива да се пренебрегва с лека ръка.

Едновременно с ДВГ производителят на премиум-автомобили работи и по електрификация на гамата си, като не се отказва и от технологията с водородно задвижване. BMW планира за пусне в серийно производство кросоувър с размерите на X5, който да разчита именно на водородни горивни клетки.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    В България има около 2.8 милиона автомобила. Ако всички тези коли бяха на ток и всеки се включи колата на домашното зарядно 7KW това прави общо 19600 мегавата! В България в момента има около 12 700 мегавата инсталирани мощности които могат да доставят енергия по всяко време. Около 30% от тях трябва да бъдат закрити в следващите 10 години. Повечето от старите въглищни централи. Тоест само колите ще имат възможна пикова консумация повече от производството в държавата.
  • #6
    До 5 ( преди 1 година )
    А ти можеш ли да смяташ? Ако последният автомобил с ДВГ бъде продаден през 2035 година, кога се очаква да бъде внесен в българия, при положение че в момента средната възраст на автопарка е 22 години. Средната. Тоест половината автомобили са на възраст над 22 години. Тоест имаме време да изградим зарядна инфраструктура за 1/3 от автомобилите до 2057 година, а по-късно да мислим и за останалите две трети. Смяташ ли че това е невъзможно за постигане? Още днес до морето можеш да заредиш на 10 места
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    #4 ти мало_умен ли си? Представи си сегашния автопарк от утре да са електрички - имаш ли акъл? Представи си какви щепсели какво чудо трябва да е... Тези неща стават с десетилетия и с огромни средства и държавно планиране, което няма да стане до 35 или дори 40та година.
  • #4
    До долния ( преди 1 година )
    Какъв план искаш бе имаш гараж слагаш щепсела в контакта и на сутринта караш шугаф ли си що ли
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    #2 абсолютно, но ЕС не смята така :) искат забрани, без да имат план как да се премине към ел. или друго.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Лошо няма. Този по-балансиран подход е много по-логичен от подхода на toyota, която до скоро напълно отричаше електромобилите и дори въобще не искаше да се захваща с тях. Когато bmw произвеждат всичко, ще могат да продадат автомобил на всеки един клиент, независимо какво желае да кара. Пък в най-лошия случай могат да му монтират и метанова или пропан бутан бутилка.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Кво има да му разработваш кпд над 40% нема извадиш и под 12 сек на 400метря нема да свалиш
fallback
Последни