fallback

BMW продължава да разработва бензинови двигатели

Баварците планират да произвеждат такива мотори поне още 10 години

Германският производител BMW разработва бензинов двигател от ново поколение. По информация на вестник Handelsblatt, тези агрегати ще бъдат поставяни на кросоувърите на марката от серията X.

В баварския концерн продължават да работят върху нови ДВГ въпреки предстоящата им забрана в държавите от ЕС, която трябва да влезе в стила през 2025 г. Нещо повече – в BMW не се отказват не само от бензиновите мотори, но и от дизеловите агрегати, уточнява германското издание.

Новите поколение на BMW X3 и X5 трябва да излязат през 2027 г. Те ще бъдат изградени на универсална платформа, която ще позволи използване на различни силови агрегати. Новите ДВГ, разработвани в момента, ще бъдат насочени основно за САЩ, където се произвеждат и повечето кросоувъри от семейството Х.

Намеренията на баварския производител бяха потвърдени и от главния изпълнителен директор на концерна Оливер Ципсе. Той за пореден път предупреди големи автомобилни производители да не се отказват от ДВГ, защото тази технология се е утвърдила през годините и не бива да се пренебрегва с лека ръка.

Едновременно с ДВГ производителят на премиум-автомобили работи и по електрификация на гамата си, като не се отказва и от технологията с водородно задвижване. BMW планира за пусне в серийно производство кросоувър с размерите на X5, който да разчита именно на водородни горивни клетки.

fallback
  • #17
    до 14 ( преди 1 година )
    Познахме те, че си *** още с първия коментар. Нямаше нужда от останалите.
  • #16
    До 14 ( преди 1 година )
    Както виждаш аз ти говоря с цифри и факти а ти продължаваш да ми говориш с опорни точки и да казваш на черното бяло. И ще ми кажеш ли откъде германия я внася тази енергия, като точно тази година си запалиха въглищните централи за да не остане Франция без ток, защото се оказа че понеже атомните централи дава ли най-сигурния ток и били безпроблемни, франция затвори 12 атомни централи заради аварии точно когато русия врътна кранчето. Говори с цифри, колко изнася България и колко внася Германия
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Но да се върнем и на сметките за мощността. 19,6 гигавата фотоволтаици годишно ще произвеждат около 25 тераватчаса електрическа енергия, а българия употребява около 30 тераватчаса годишно. Един електромобил се нуждае от 2,4 мегаватчаса годишно, значи тези фотоволтаици ще произвеждат достатъчно енергия за 10 милиона електромобила. Следователно за 1 милион електромобила са достатъчни 1/10 от тази мощност тоест само 2000 мегавата.
  • #14
    До 12 ( преди 1 година )
    Е ти пък намери кой да даваш за пример.... Германия е нетен вносител на електричество в момента именно заради зелените политики имат недостиг! България е нетен износител! Ние в момента произвеждаме 2 пъти повече отколкото консумираме. Ако бяхме построили и АЕЦ Белене сега щяхме да сме с най добрите показатели в ЕС. Именно от това се уплашиха нашите западни "партньори" и ни спряха проектите и ни скараха с Русия. Чакай ти сега на слънцето да те огрее хахахах. Изпуснахме питомното да гоним дивото
  • #13
    До 11 ( преди 1 година )
    Но да се върнем на сметките. "В България има около 2.8 милиона автомобила. Ако всички тези коли бяха на ток и всеки се включи колата на домашното зарядно 7KW това прави общо 19600 мегавата!"Първо да погледнем финансовата страна. 2,8 милиона по 100 000 = 280 милиарда лева за закупуване на електромобили. 19600 мегавата по 1300лв прави общо 25 милиарда за фотоволтаични мощности как мислиш кое ще е проблем за инвестиране? Да ти припомня, че има заявки за 35000MW и само около 5000 електромобила
  • #12
    До 11 ( преди 1 година )
    Май пропускаш факта че в момента е взима слънцето е ниско и затова фотоволтатите произвеждат само 700 MW, а през лятото ще произвеждат два пъти повече за час и ще могат да зареждат 200 000 автомобила едновременно, като трябва да пече само пет часа на седмица за да ги зареди. Дори в облачните месеци пече по повече на седмица. Тогава и през нощта се разчита на вятър. За първите 2 месеца тази година, 50% от енергията в Германия е произведена от ВЕИ посред зима. Трябва им още толкова за 100%
  • #11
    До 10 ( преди 1 година )
    Добре, а когато няма слънце какво правим? Когато цял месец е облачно и дъждовно без нито един слънчев ден? Ами зимата когато слънцето е ниско и панелите нищо не произвеждат? ВЕИ са непостоянни източници на енергия. За да разчиташ изцяло на тях трябва да имаш инсталирана мощност в пъти по голяма от консумираната и излишъците да се складират във ПАВЕЦ. България какво строи в момента и защо го строи? Всички искат да усвояват и да продават ток. Нищо не се прави както трябва.
  • #10
    До 7 ( преди 1 година )
    И да се върнем на сметнатите от тебе 7 киловата мощност на зарядната станция. Значи само мощността от слънцето само в този час днес, може да зарежда едновременно около 100 000 електромобила като за час ще заредят за 40-50 км, колкото е средният дневен пробег на на средностатистически автомобил. Тоест за 5-6 часа тези 100 000 електромобила ще заредят за седмичния си пробег и няма да зареждат през седмицата. Значи тази мощност може да обслужи 700 000 електромобила, а едва сега започват...
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    Дали това не е свързано с производството от фотоволтаици в настоящия момент и ниският товар в българия Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 12.03.2023 14:08:27ФЕЦ 14,52%686.01Био ЕЦ 0,56%26.6Товар на РБ3944.47А само миналата година бяха инсталирани 400 мегавата фотоволтаици, тази година се очаква да бъдат инсталирани 700-800 а догодина още повече, като има заявки за общо 35 000 мегавата. Дали ще стигнат за зареждане на електромобили или ще трябват още?
  • #8
    До 7 ( преди 1 година )
    А ти за коефициент на едновременност чувал ли си? Освен това наясно ли си как се ценообразува цената на тока на борсата? Знаеш ли че за всеки час от денонощието, цената се определя още от предишния ден и сега мога да ти кажа час по час колко ще струва тока по всяко едно време утре. Например в момента е най-ниската цена за днес - за 14 часа 134.4 лв. за MWh, а най-високата е за 20 часа 275.85 лв. за MWh.
fallback
Последни