Бъдещето на BMW се нарича Neue Klasse (Нова класа), като това е нова платформа, която ще бъде в основата на моделите на баварския производител от 2025 г. Очаква се архитектурата да представлява истинска революция за марката, тъй като може да предефинира дизайна, технологиите и ефективността на задвижването.
Първият модел от “новата ера” на BMW вероятно ще бъде седан, като той ще бъде лансиран в сегмента, в който днес се намира 3-Series. Ето как ще изглежда този автомобил и какво е известно за нето, според Motor1.
Нова самоличност
Вдъхновените за първия седан на Neue Klasse директно от концепцията iVision Dee, която беше представена на изложението за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас през януари. Колкото и футуристично да изглежда този автомобили, някои дизайнерски решения вероятно ще станат стандартни за моделите на BMW през следващите години.
Основният от тях е решетката на радиатора. През последните години BMW експериментира с различни стилове - от по-традиционните при 3- и 5-Series през почти вертикална решетка при 4-Series до нестандартната при 7-Series и i7. Може да се предположи, че първото BMW Neue Klasse ще има още по-иновативна предница с тънки LED-фарове, интегрирани директно в решетката.
Като цяло формите може да бъдат квадратни, въпреки че аеродинамиката ще играе важна роля. За да се компенсират формата, инженерите и дизайнерите на BMW ще заложат на активни панели и допълнителни елементи, които да осигурят по-добро охлаждане на батериите и по-малко въздушно съпротивление.
Минимализъм и нови батерии
Както при iVision Dee, кабината трябва да бъде опростена функционално. Въпреки че BMW вероятно няма да се откаже напълно от екраните на приборния панел и информационно-развлекателната система, управлението с гласови команди и жестове вероятно ще бъдат подобрени, за да се сведе до минимум разсейването по време на шофиране.
В допълнение, базираният в Мюнхен автомобилен производител трябва да засили своя ангажимент към използването на по-устойчиви и екологични тапицерии и тъкани.
В същото врече сегашните батерии ще останат в миналото, като ще залага на нови. Те ще имат с 30% по-висока енергийна плътност и с 50% по-малко производствени разходи, като ще могат да съхраняват капацитет от 75 до 150 кВт/ч електроенергия.
В BMW се стремят към максимален пробег от 1000 км, като електромобилът ще се предлага както със задно предаване, така и със задвижване на четирите колела..
Бързо зареждане
Neue Klasse ще бъде оборудван с 800-волтова архитектура, която според Франк Вебер (главен технологичен директор на BMW) позволява висока скорост на зареждане, така че да може да се постигне пробег от 48 км за една минута. Платформата ще може да поддържа максимум от 1000 кВт и четири електромотора, което е перфектната рецепта за високопроизводителен М-модел.
Преди това обаче в BMW ще се съсредоточат върху по-масов автомобил. Затова и именно наследникът на 3-Series, което винаги е било едно от най-продаваните BMW-та в света, изглежда като перфектния избор за едно ново начало.