Голяма част и от най-запалените фенове на BMW едва ли ще познаят какъв модел от гамата на любимата им марка е този автомобил на снимката. А и е много вероятно никога да не са чували за BMW Glas 3000 V8. То и името дори изглежда нетипично за BMW. Но има такъв автомобил в историята на баварците.
Необичайното купе, наречено BMW Glas 3000 V8, се появи наскоро за продажба на онлайн търг Bring a Trailer. Моделът е създаден в Динголфинг, където се намира един от заводите на BMW, но е разработен и произведен от малко известната компания Hans Glas GmbH.
Присъствието на баварската марка в името и върху каросерията на двувратката се обяснява с факта, че BMW купува компанията през втората половина на 60-те години на миналия век и преименува някои от моделите си.
Външно BMW Glas 3000 V8 не прилича на нито едно автентично BMW. Факт е, че дизайнът на купето Glas, което се появява през 1965 г. на изложението във Франкфурт, е разработен от италианеца Пиетро Фруа. Заради известно сходство с Maserati Quattroporte (друг дизайн на Фруа), колата дори получава прякора Glaserati.
От съображения за икономия 8-цилиндровият двигател модела е разработен от Glas чрез комбиниране на два блока от 1,3-литровия, 4-цилиндров двигател, който вече е наличен по това време. Първоначално Glas V8 са оборудвани с 2,6-литров V8 с мощност 150 к.с., но след това обемът му е увеличен до 3 л и мощност 160 к.с. с максимална скорост 200 км/ч. Разработва се и 3,2-литров Glas V8, но не влиза в производство.
Glas е една от първите компании в Европа, която използва горни разпределителни валове на своите двигатели. Според една версия причината за закупуването на Glas от BMW е именно желанието да се получи законен достъп до тази разработка.
Но през 1969 г. производството на автомобили под марката Glas е спряно и производствените мощности на тази компания стават основа за един от най-големите заводи на BMW днес.
Купето BMW Glas 3000 V8 се произвежда две години (1966 - 1968). През първата се сглобяват с по-малките двигатели, а през втората – с 3-литровия. Общо са 666 бройки, а от тях 389 са от по-мощните 3000 V8.
Предложената за продажба кола е изминала около 94 хил. км и е в относително добро състояние, включително благодарение на реставрацията, извършена преди пет години.
Още снимки - вижте в галерията