fallback

Dacia разкри колко ще струва Bigster

Цената на новия модел ще бъде колкото на SUV от по-долния сегмент

Dacia Bigster е един от трите нови автомобили, подготвяни от румънския производител, които трябва да му помогнат да надгради бързия си растеж в Европа. Това също така ще позволи на Dacia да се конкурира с по-добре с подобно позиционирани съперници (като Skoda и Suzuki), които се грижат за по-широки целеви пазари с по-широки гами модели.

Създаден като здрав, но ориентиран към пътя съперник на Peugeot 5008 и Skoda Kodiaq, Bigster ще бъде най-големият и скъп модел в портфолиото на Dacia, когато се появи на пазара през 2025 г. Той обаче ще предлага подобно съотношение цена/качество като  Duster и Sandero, които се превърнаха в хитове на пазара именно благодарение на това си качество.

Вече е известно, че Bigster ще бъде базиран на същата платформа CMF като своите братя и сестри от Renault Group с подобен размер - Nissan X-Trail и Renault Austral, като от самото си начало е проектиран с директен фокус върху достъпността.

„Знаем, че ценообразуването е от ключово значение за клиентите, така че то не може да бъде просто следствие от технологичните избори, които правим”, каза шефът на продажбите и маркетинга на марката Ксавие Мартине.

Точно както Sandero и Duster са удобно сред най-достъпните модели в своите пазарни сегменти, така и Bigster ще се стреми да завладее значителен пазарен дял, като подбива конкурентите си. Това означава, че най-голямата Dacia ще струва колкото автомобил от по-долния сегмент и съответно ще бъде малко по-скъп от Duster.

„Нашата рецепта е супер ясна. Ние правим най-важната кола. Ние проектираме автомобили с нулево излишно съдържание - без екран, когато не можем да сложим екран, без електроника, когато не можем да сложим електроника, без ADAS, когато не можем да сложим ADAS“, обясни изпълнителният директор на Dacia – Дани ЛеВот.

Това е формулата, която Dacia вече приложи с голям успех с най-новите си модели. Компанията отчита глобален ръст на продажбите от 6,8% през 2022 г. с 573 800 единици, което я прави третата най-продавана марка за частни клиенти в Европа.

Въпреки че намаляването на количеството комплекти, монтирани на Bigster, ще бъде инструмент за поддържане на ниска цена, използването на съществуващия хардуер на Renault Group наистина позволява на Dacia да минимизира разходите си за разработка и по този начин крайната цена.

В съответствие с акцента на марката върху простотата, Bigster ще се предлага само с малка селекция от нива на оборудване, но се очаква да съответства на отношенията си с Nissan и Renault, предлагайки избор между ДВГ и електрифицирано задвижване. Последното ще бъде постигнато с хибридна система E-Tech на Renault, използвана от Jogger Hybrid - първият електрифициран автомобил на Dacia.

Задвижването на четирите колела, без съмнение, също ще бъде опция. „Ние вземаме технологии от групата и имаме късмет, че не се налага да инвестираме предварително. Така ще бъде и с Bigster“, допълва ЛеВот.

fallback
  • #27
    Любо ( преди 1 година )
    Ако ще си взимаш Дъстър, по добре си купи Донгфенг.
  • #26
    Юлиян ( преди 1 година )
    Имах желание да си купя Дъстъра,ама голямо дърво.То бива компромиси,ама това ще ме дразни да го карам.Вътре е като необзаведена панелка.
  • #25
    Мдаа.. ( преди 1 година )
    Хак да им е на скапаните алчни германци.
  • #24
    Хак да им е на алчни ( преди 1 година )
    Dacia е пример, с който Renault показа как се правят нещата.А каквото VAG докопа, го обезличава и доунищожава откъм идентичност с общия си дизайн и тотално го прецаква със скапаната си техника. Един френски дизел (развит от италиански патент на Fiat) се оказа толкова икономичен и технически сполучлив а скапаните германци от качество и надеждност, стамаха трошливи масларки и течащи ***, бъгави софтуери, инженерни идиотщини, произвеждани с постоянни технически дефекти.
  • #23
    Кольо пора ( преди 1 година )
    Надя, искаш ли да те повозя в моята дачия за 50к лв?
  • #22
    Румънския клъстър ( преди 1 година )
    Е как колко. Нормално оборудвана ще е 50к лв и нагоре
  • #21
    Поредната ТЪпа обява ( преди 1 година )
    И колко ще струва?????????!!!!
  • #20
    Алекс ( преди 1 година )
    Отново ще разкъртят пазара.Вече е обичайно Дачия да е пред ГОЛФ по продажби.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Петърчо, тъкмо тези дни дъщеря ми в 5клас правеха тест по БЕЛ за граматичните време, я ми кажи сега: това изречение което си съчинил в кое време е???: Bigster ще бъде най-големият и скъп модел в портфолиото на Dacia, когато се появи на пазара през 2025 г.
  • #18
    Наско, Гринго мургав ( преди 1 година )
    и т.н. неуДачници тутакси се възпалиха! ))))))))))))))))))
fallback
Последни