fallback

Toyota се готви да „убие“ най-здравия си модел на основен пазар

Японската компания спира да произвежда C-HR за Северна Америка

Всяка година J.D. Power провежда проучване на надеждността на превозните средства, което показва най-надеждните автомобили и автомобилни марки. През 2023 г. първо място в класацията зае субкомпактният SUV Toyota C-HR, което едва ли е изненада, защото японската марка е известна със здравината на своите модели.

Проучването за надеждността на електрифицираните превозни средства на J.D.Power за 2023 г. класира моделите според броя на проблемите на 100 превозни средства (PP100). Колкото е по-нисък резултатът, толкова по-здрава е една кола. Със средно 111 проблема на 100 автомобила, Toyota C-HR и Lexus RX си поделиха първото място в класацията. За сравнение, средният резултат за индустрията е 186/100.

Така C-HR спечели наградата за най-надежден малък SUV, което е страхотна реклама за модела. По-висока надеждност означава по-малко проблеми и скъпи ремонти, както и по-висока безопасност. Освен това J.D. Power има десетилетия опит в оценката на превозни средства и е доста уважавана от потребителите, така че нейните класации имат голяма тежест.

Спечелването на титлата за най-надеждна кола обаче няма да помогне на C-HR за оцеляването на един основен пазар. Toyota обяви, че ще спре продажбите на модела в САЩ и Канада, като това ще стане, след като произведените бройки от версията за 2022 г. бъдат реализирани от дилърите. Обновената версия (моделна година 2023) няма да се продава в Северна Америка.

Решението е взето заради... слабите продажби на модела. Като цялата SUV-гама на Toyota, включваща RAV4, Corolla Cross, Highlander, 4Runner и Sequoia се радва на сериозно търсене от клиентите на марката в Северна Америка, но това не важи за C-HR. Този автомобил трябваше да привлече младите хора с нестандартен дизайн и по-ниска цена, но тази стратегия не проработи.

Проблем за C-HR се оказва и вътрешната конкуренция в гамата на Toyota. Малко по-голямата Corolla Cross дебютира през 2022 г., като тя предлага задвижване на всички колела, по-мощни агрегати и по-нисък разход на гориво. Освен това, този модел печели и от споделяне на името с легендарния седан, който е най-продаваният автомобил в историята.

Засега Toyota прекратява производството на C-HR само за САЩ и Канада, като моделът ще продължи да се предлага на други пазари, в това число и Европа, където той е доста популярен.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Явно американските п0тки са по-интелигентни и с по-добър вкус от европейските.
  • #2
    Bz0 ( преди 1 година )
    Тойота ще я загази, ако не започне сама да произвежда адекватни електрички. А не друг като BYD да и ги произвежда а те само да лепят марката тойота и после се чудят защо никой не ги купува
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Да им вдигнат цените на горивата и ще започнат до ги купуват тези модели, а не да карат големи джипове и пикапи, както са свикнали. Значи ние в Ойропата ще се гърчим с асматични модели заради некадърната политика на политиците, а онея зад океана се чудят 8-мак или 6-так да си вземат. Не са хубави тези работи еврогАйци. На хората ще им писне и ще хванат сопите. Ей го вчера във Франция 3,5 млн. души излязоха да протестират.
fallback
Последни