fallback

Toyota се готви да „убие“ най-здравия си модел на основен пазар

Японската компания спира да произвежда C-HR за Северна Америка

Всяка година J.D. Power провежда проучване на надеждността на превозните средства, което показва най-надеждните автомобили и автомобилни марки. През 2023 г. първо място в класацията зае субкомпактният SUV Toyota C-HR, което едва ли е изненада, защото японската марка е известна със здравината на своите модели.

Проучването за надеждността на електрифицираните превозни средства на J.D.Power за 2023 г. класира моделите според броя на проблемите на 100 превозни средства (PP100). Колкото е по-нисък резултатът, толкова по-здрава е една кола. Със средно 111 проблема на 100 автомобила, Toyota C-HR и Lexus RX си поделиха първото място в класацията. За сравнение, средният резултат за индустрията е 186/100.

Така C-HR спечели наградата за най-надежден малък SUV, което е страхотна реклама за модела. По-висока надеждност означава по-малко проблеми и скъпи ремонти, както и по-висока безопасност. Освен това J.D. Power има десетилетия опит в оценката на превозни средства и е доста уважавана от потребителите, така че нейните класации имат голяма тежест.

Спечелването на титлата за най-надеждна кола обаче няма да помогне на C-HR за оцеляването на един основен пазар. Toyota обяви, че ще спре продажбите на модела в САЩ и Канада, като това ще стане, след като произведените бройки от версията за 2022 г. бъдат реализирани от дилърите. Обновената версия (моделна година 2023) няма да се продава в Северна Америка.

Решението е взето заради... слабите продажби на модела. Като цялата SUV-гама на Toyota, включваща RAV4, Corolla Cross, Highlander, 4Runner и Sequoia се радва на сериозно търсене от клиентите на марката в Северна Америка, но това не важи за C-HR. Този автомобил трябваше да привлече младите хора с нестандартен дизайн и по-ниска цена, но тази стратегия не проработи.

Проблем за C-HR се оказва и вътрешната конкуренция в гамата на Toyota. Малко по-голямата Corolla Cross дебютира през 2022 г., като тя предлага задвижване на всички колела, по-мощни агрегати и по-нисък разход на гориво. Освен това, този модел печели и от споделяне на името с легендарния седан, който е най-продаваният автомобил в историята.

Засега Toyota прекратява производството на C-HR само за САЩ и Канада, като моделът ще продължи да се предлага на други пазари, в това число и Европа, където той е доста популярен.

fallback
  • #13
    Мони ( преди 1 година )
    #11 Защо всички под Адкенсън са шумни???Лоша шумоизолация.Аз имам Лексъс НХ и защо небе шумен???Щях да купя РАВ 4 от 5генерация и само заради шума се отказах.Всички Тойоти са шумни и не е заради Адкинсън,още по малко заради мистър Бойни :-DИначе хибрид бърз няма,освен новите плугин. Тези примерно 222кс при РАВ4 не отговарят на ДВГ поради Адкинсън задвижването. Хибрида не е спортна кола,а икономична за да ви заведе от точка А до точка Б-Ц-Д примерно.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Пешо, пишеш глупости! На американския пазар се предлага хибрида с 2.0 мотора развиващ 184 к.с. с ускорение 8.2 сек. до 100 км/ч и електронно ограничена максимална скорост 180 км/ч. На теб какво ускорение и динамика ти трябват друже? За такава кола е повече от достатъчно. И на всичкото отгоре е с реален разход около 4/100 и като бонус е безумно здрава кола. Малките продажби там са заради размерите. Това е кола, която трудно побира едрогабаритни хора, каквито са американците. Багажника малък също.
  • #11
    До Пешо ( преди 1 година )
    Ама разбира се, че не е бегачка. Целта на този модел е да бъде максимално икономичен, а не динамичен. Колкото до динамиката, то тя е съвсем прилична за този клас. На магистрала 140-150 км/ч си ги поддържа съвсем спокойно. Ти с 200 ли искаш да върви? А твърдението ти за шумната трансмисия показва, че изобщо не познаваш модела и си чел глупости написани от другия Пешо журналиста в тази медия. Трансмисията е супер тиха. Звука идва от двигателя. Така са всички ДВГ с цикъла на Аткинсън. Познай защо!
  • #10
    Пешо ( преди 1 година )
    C-HR е много хубава кола, икономична и здрава, но не е бегачка, силата и е в градско шофиране, за магистрала вдига прилично висока скорост, което позволява пътуване извънградско, но не ускорява бързо, а и звука, който издава CVT кутията, като я напънеш да ускорява, е много дразнещ за мен. Та предвид това, че не са мощни и не вървят много е нормално американците да не ги купуват.
  • #9
    до 4 и 5 ( преди 1 година )
    Да си пишеш сам и да си отговаряш сам, като се правиш на двама човека е сериозно ментално заболяване наречено шизУфрИниА. Пиша го така заради цензурата, но ти си знаеш. Гледам, че и други мнения си изтряскал, което говори, че нещата при теб не са никак добре. Ама никак! Колкото до модела, който спират, то той ще бъде заместен с подобни, които са приети по-добре на пазара там, който пазар е доста специфичен и няма общо с други пазари, като европейския. В Европа например Камри не се продава добре.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Подкрепям напълно, изключително грозна и скъпа кола за това което е.
  • #7
    Ехо? ( преди 1 година )
    Откакто го няма Тойода, Тойота започна да хвали и благославя тесла, докато същевременно закрива най-продаваните си модели. Само на мен ли ми се струва странна цялата тая работа?
  • #6
    Американецо ( преди 1 година )
    Ще я спрат я.В Америка една кола не е ли над 4м и с мотор над 2,5,за тях не е кола.И другото е,че са с над 5,000$ по евтини от Европа,защо да си купуват "Трабант"!!!
  • #5
    До 4 ( преди 1 година )
    Не думай! Сега ще те налазят онези които не ми вярват вече пета година, че това ще се случи, ако не се вземат сериозно в ръце и не започнат да произвеждат електромобили. Оттогава им обяснявам, че toyota няма да фалира, но ще срещне огромни трудности и по някое време няма да има какво да продава, защото клиентите ще търсят електромобили, а toyota няма как да ги произвежда защото няма осигурени доставки на достатъчно батерии, дори да има технологии и производствен капацитет, а те и това нямат.
  • #4
    до 2 ( преди 1 година )
    Вече са я загазили, но подобни кризи се проявяват с известно забавяне върху продажбите. Но изглежда, че вече навлизаме в дълбокото, защото последното тремесечие на миналата година беше много лошо в глобален мащаб за Тойота. Само в Европа показаха растеж, но Европа им третостепен пазар. На много по-големи пазари като САЩ и Китай показаха сериозен спад, който продължава и през януари и февруари.
fallback
Последни