fallback

Електрификация от 2035 г. е невъзможна, смятат 59% от експертите в индустрията

Големите проблеми са липсата на суровини и малкият капацитет на мрежата

Само преди 6 месеца се смяташе, че със сигурност до 15 години автомобилите с ДВГ ще изчезнат в голяма част от света. ЕС и Калифорния бяха готови да наложат пълни ограничения за нулеви вредни емисии от 2035 г., като много държави смятаха да последват примера им.

Плановете за пълна електрификация обаче започват да се пропукват. Германия и Италия заплашиха, че ще провалят забраната на ДВГ в Европа, ако не бъдат направени отстъпки за синтетичните горива, които биха могли да поддържат ДВГ жив. Оказва се също, че повече от половината експерти от автомобилната индустрия смятат, че масовото преминаване към електрически превозни средства е непостижимо в рамките на посочените срокове.

Проучванията сред автомобилни експерти, проведени от компаниите ABB Robotics и Automotive Manufacturing Solutions, установи, че 59% от тях се съмнява, че преминаването към електромобили е възможно в рамките на срока, определен от законодателите. Посочените причини включват предизвикателствата, пред които е изправена автомобилната индустрия, за да се адаптира към новата верига за доставки на батерии, опасения относно високите нива на необходимите капиталови инвестиции, недостиг на суровини и липса на капацитет на мрежата и инфраструктура за зареждане.

От тези притеснения липсата на инфраструктура за зареждане е посочена като най-голямото препятствие, като 26% от анкетираните я посочват като основна пречка за навлизането на електромобилите, докато други 17% смятат, че големият проблем е в цената на превозните средства, задвижвани само на ток.

В проучването са участвали 600 водещи експерти, работещи за най-големите автомобилни производители. Сред тях има инженери и мениджъри, както и представители на компании, произвеждащи резервни части и допълнително оборудване. Едва 11% от анкетираните са на мнение, че преминаването към електромобили до 2030-2040 г. е реалистично, докато 18% са точно на обратното мнение, тоест поставените цели никога няма да бъдат постигнати.

Експертите бяха запитани и дали вярват, че автомобилната индустрия може да осигури устойчиво производство и резултатите бяха доста по-положителни - само 4% вярват, че това не е възможно, докато 25% имат съмнения заради огромните разходи на производителите, които са и най-голямото предизвикателство пред тях.

fallback
  • #78
    анонимен ( преди 1 година )
    #77 чатка ти нещо в главата май, и не е домино. До 2035 никога няма да са само електрически продаваните коли, колкото и да се пениш тука.
  • #77
    TSLA ( преди 1 година )
    Блюдoлизците мишкyваха и гyшиха гyшките, поне си мислеха, че лапачиса им ще е вечен, докато чичА им яде стъкло, строи гигафабрики и спа по заводите. Сега ойй нямаме мини, нямаме производство, нито доставки на батерии (понеже Panasonic и LG Chem седят диван чапраз и чакат Мара да са побара), нямаме конвейери, нямаме зарядни, нямаме нищо! Нямате. И гледате ако може тънката лайсна да се отложи още. Уви, с петрoл и изгорели газове ще отложите само на чичА ви гегата :D Доминото вече чува се как чатка
  • #76
    TSLA ( преди 1 година )
    Кола с три мотора, 4х4, 2 багажника, 1130 коня на колелата, разход 2.50 лв на 100, магистрален пробег 500 км, максимална скорост 347 км/ч, 100 за 2 сек., 100-200 за 4 сек. е невъзможна! - казаха 100% от най-великите експерти. Бум! - Plaid, бум! - най-скъпата марка в света, бум! - най-голямата глобална бързозарядна мрежа в света, бум! - най-богатият човек в света. Четете експертите и дръжте главите в пясъка, че много дyха.
  • #75
    анонимен ( преди 1 година )
    "Електрификация от 2035 г. е невъзможна, смятат 59% от експертите в индустрията" а светът става едно по-добро място и технологиите се развиват заради останалите 41% от инженерите, които вместо да казват, че нещо е невъзможно, търсят и намират начини да стане възможно.
  • #74
    До 71 ( преди 1 година )
    "Те всички инженери принципно са наясно че няма как да стане този преход насила за толкова кратко време."...с това вече съм напълно съгласен. Инженерите на тесла много добре знаят че няма как да стане насила и затова направиха електромобилите желани от клиентите. А инженерите на toyota, за да си запазят работата, защото разбират само от ДВГ, се опитват да лъжат в подобни статии как това нямало да се случи. Но хората вече видяха, че може. Тесла и китайците го направиха възможно и то с печалба.
  • #73
    До 71 ( преди 1 година )
    Е щом го говориш от 10 години, значи все пак следиш тенденциите за цените на батериите. Ще излезеш ли прав или виждаш как това което ти се обяснява от 10 г. вече се случва? Само преди 10 г. тока от фотоволтаици струваше около левче за киловатчас, а сега е около 5ст. . Батериите бяха около 1 000$ за киловатчас, а сега гонят 100 $ и дори 200% по-скъпите материали не успяват да им задържат цените високи и тесла свали цените с 10 хиляди долара тази година. До 2025 ще са по-евтини от ДВГ, нали?
  • #72
    До 70 ( преди 1 година )
    Е покажете я най-накрая тази интелигентност да не я крийте толкова? Покажете ни и на нас, конете с капаци защо сметките ни не излизат? Ето казал съм ти конкретни цифри факти и съм направил елементарни сметки, че преминаването на ток е напълно възможно. Никой не е казал че няма да има трудности и проблеми, но те само могат да забавят електрификацията, но не и да я спрат, защото това е икономически най-изгодния вариант и другите нямат шансове по напълно пазарни причини. Евтиният ток е в основата.
  • #71
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз това го говоря от 10 години. Ама кой да слуша...... Те всички инженери принципно са наясно че няма как да стане този преход насила за толкова кратко време. Но си мълчат за да си пазят хляба. За тях по добре да правят глупости и да си мълчат и да си вземат заплата отколкото да не правят нищо. Иначе всички знаем че електрическите коли имат много ограничени качества в сравнение с двг. Накрая като добавим и безумно високите цени на батериите просто е немислимо да се върви в тази посока сега.
  • #70
    анонимен ( преди 1 година )
    Дори не е нужно да си специалист, за да знаеш, че няма как да стане тази работа с елекрификацията. Иска се малко интелигентност и да не си кон с капаци, който вярва на всичко с което го облъчат. И не мога да разбера тази агресивност на феновете на електрокарите. Карайте си каквото искате и не пречете на другите и те да го правят.
  • #69
    До 68 ( преди 1 година )
    За миналата година има спад на Мирай в САЩ от 2 600 на 2 000 бройки докато Тесла У влезе в топ 10 с 250 000 бройки. Това е ръста на водородните коли в планетата на тези за които ток за електромобили няма но за водород има няколко пъти повече и електромобилите са скъпи но водородните коли са евтини..
fallback
Последни